مدیر توییتر برای حمایت از بیت‌کوین «نود بیت‌کوین» ایجاد کرد

در روند پایدار افزایش قیمت، ارزش بیت‌کوین از کمتر از پنج هزار دلار در مارس گذشته، امروز به بالای ۳۸ هزار دلار رسیده است

سال ۲۰۱۹ وقتی که قیمت بیت‌کوین در حال سقوط بود، دورسی اعلام کرد هر هفته هزاران دلار برای خرید بیت‌کوین خرج می‌کند-David Becker/Getty Images/AFP

جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل توییتر، برای حمایت از شبکه زیرین بیت‌کوین، «نود بیت‌کوین» را ایجاد کرده است.

او تازه‌ترین فرد در میان چهره‌های ارشد و شناخته‌شده‌ای است که تاکنون به طور علنی حمایت از رمز ارز در حال رونق بیت‌کوین را وعده داده‌اند؛ رمزارزی که در سال گذشته قیمت آن به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

در این روند پایدار افزایش قیمت، ارزش بیت‌کوین از کمتر از پنج هزار دلار در مارس گذشته، امروز به بالای ۳۸ هزار دلار رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بالارفتن ارزش، به دلیل افزایش علاقه «سرمایه‌گذاران نهادی» بود که در دوران عدم اطمینان اقتصادی در سایه همه‌گیری ویروس کرونا، به دنبال تنوع سهام خود بودند.

تاییدهای ایلان ماسک نیز در تحرک ناگهانی بازار سهم داشت؛ مدیر اسپیس اکس و تسلا، اخیرا نمایه توییتری خود را تنها به یک کلمه تغییر داده است:‌ بیت‌کوین

آقای ماسک در یک جلسه پرسش و پاسخ درباره اپلیکیشن کلادهاوس، بازهم علاقه و پیش‌بینی‌های مثبت خود درباره بیت‌کوین را تکرار کرد. وی گفت:‌ «در این مرحله فکر می‌کنم که بیت‌کوین چیز خوبی است. من طرفدار بیت‌کوین هستم.»

ماسک افزود:‌ «فکر می‌کنم بیت‌کوین واقعا در آستانه پذیرش گسترده افرادی است که در  کارهای مالی، معمولی هستند.»

تصمیم آقای دورسی، که او نیز مدیر پلتفرم پرداخت آنلاین «اسکویر» است، برای راه‌اندازی یک «نود بیت‌کوین»، حمایت محکم‌تری از این رمزارز است چرا که زیرساخت‌های دیجیتال مورد نیاز برای تایید تراکنش‌های این شبکه را فراهم می‌کند. او با انتشار تصویری از این نود بیت‌کوین و نوشتن «در حال اجرا #بیت‌کوین» در یک توییت، خبر اخیر را اعلام کرد.

در سال ۲۰۱۹ وقتی که قیمت بیت‌کوین در حال سقوط بود، آقای دورسی اعلام کرد که با پیش‌بینی تحول بزرگ بازار، هر هفته هزاران دلار برای خرید بیت‌کوین خرج می‌کند. در آن زمان، بهای بیت‌کوین یک‌دهم قیمت امروز بود.

او به پادکست کریپت گفت:‌ «به نظر من در۱۰ سال آینده یک شتاب عظیم اتفاق خواهد افتاد.» و افزود که به دنبال راه‌هایی برای حمایت بهتر از جامعه بیت‌کوین است.

او گفت: «من منتظر نمی‌مانم تا این اتفاق برای من یا ما به عنوان یک شرکت (اسکویر) اتفاق بیافتد، می‌خواهم کمک کنم که این اتفاق بیافتد. از نظر من، همه این‌ها به اینترنت بازمی‌گردد. این که اینترنت می‌‌خواهد چگونه باشد؟ اینترنت یک ارز می‌خواهد، همیشه خواسته، فقط تا ۱۰ سال پیش، این فناوری را نداشته است.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد