چه کسی دزدکی به هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا دسترسی پیدا کرد؟

روشن نیست که شخص غیرمجاز چگونه وارد پایگاه هوایی اندروز شده است

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، جمعه شب با هواپیمای ارفورس وان از واشنگتن به دِلِوِر که در فاصله حدود دویست کیلومتری این شهر است، رفت - MANDEL NGAN / AFP

نیروی هوایی آمریکا در حال بررسی دستیابی یک مزاحم به پایگاه هوایی محل استقرار هواپیمای رئیس جمهوری (ارفورس وان) است.

سخنگوی پایگاه هوایی اندروز در ایالت مریلیند در گفتگو با نشریه ارفورس‌تایمز این تحقیقات را تایید کرد و گفت: «شخص غیرمجازی به پایگاه اندروز دسترسی پیدا کرد.»

اداره تحقیقات ویژه نیروی هوایی (اُاس‌آی) این پرونده را در دست بررسی دارد. لیندا کارد، سخنگوی این پایگاه، به نشریه ارفورس تایمز گفت که بازپرسی از شخصی که به پایگاه دسترسی پیدا کرده در جریان است.

این سازمان در باره حادثه جزئیات بیشتری ارائه نکرد، از جمله این که آن شخص چگونه وارد پایگاه شد یا پیش از دستگیری به هواپیماها هم رسید یا نه.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب با هواپیمای ارفورس وان از واشنگتن به دِلِوِر که در فاصله حدود دویست کیلومتری این شهر است رفت.

این اولین سفر آقای بایدن با هواپیما از زمان ریاست جمهوری او در روز بیستم ژانویه است. ایندیپندنت برای اطلاع از اقدامات احتیاطی پیش از این سفر با کاخ سفید تماس گرفته است.

در وبسایت کاخ سفید آمده است که گرچه هواپیمای ارفورس وان در سابق برای توصیف هر هواپیمای حامل ریاست جمهوری آمریکا به کار می‌رفته، «اکنون این اصطلاح در مورد هواپیماهای خاصی به کار می‌رود که برای حمل فرمانده کل قوا تجهیز شده‌اند. امروزه این نام اشاره به یکی از دو فروند بوئینگ سری ۲۰۰-۷۴۷ سفارشی دارد، که شماره شناسه روی سکان آنها ۲۸۰۰۰ و ۲۹۰۰۰ است.»

این دو هواپیمای مستقر در مریلند فقط زمانی که رئیس جمهوری سوارشان باشد ارفورس وان خوانده می‌شوند.

پایگاه مشترک اندروز علاوه بر جای دادن ارفورس وان، به مقام‌های ارشد آمریکایی خدمت ارائه می‌کند، و اغلب اولین ایستگاه شاهان و سران کشورهای جهان است که به واشنگتن سفر می‌کنند.

ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با اداره تحقیقات ویژه تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان