واکسن آسترازنکا به تعداد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز در ماه جاری، تحویل ایران می‌شود

«از هند، چین و روسیه واکسن خریدیم»

ایران قرار است از روسیه، چین و هند واکسن بخرد- عکس از انتخاب

وزیر بهداشت ایران با اشاره به نیاز کشور به واردات واکسن تا زمان تولید واکسن داخلی اظهار داشت هفته آینده مؤسسه رازی کار آزمایش خود را شروع می‌کند و مجموعه انستیتو پاستور نیز فاز سوم خود را دنبال خواهد کرد؛ ضمن اینکه از شرکت‌هایی قصد خرید واکسن داریم و از مجموعه کواکس، واکسن آسترازنکا به تعداد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز در فوریه (بهمن سال جاری) تحویل ما می‌شود.

سعید نمکی ضمن تأکید بر داشتن تأییدیه واکسن‌های وارداتی گفت واکسن روسی در کشور‌هایی مانند روسیه، بلاروس، صربستان و ... مورد استفاده قرار گرفته است. او افزود که دو کمپانی هندی نیز جزء خرید‌ها قرار گرفته و امیدواریم در بهمن‌ماه سال جاری با پیگیری ریاست‌جمهور و بانک مرکزی بتوانیم واکسن را وارد کرده و تزریق آن را به گروه‌ها با رعایت اولویت‌ها آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری انتخاب، نمکی در ادامه با اشاره به عدم سوگیری سیاسی مدعی شد که وزارت بهداشت و وزیر آن نه سیاسی است و نه سیاست‌زده، گفت که وزیر همه مردم ایران است. نمکی افزود: ما برای اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، شیعه، سنی، کلیمی و حتی زندانیان محکوم به اعدام مکلف به خدمت و حمایت از سلامت آن‌ها هستیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ادعای غیرسیاسی بودن وزارت بهداشت در حالی مطرح می‌شود که وی بلافاصله پس از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی مبنی‌بر ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی، علی‌رغم آنکه کارشناسان آنها را تأیید کرده بودند و ۱۵۰ هزار دوز نیز در حال ارسال به ایران بود، به دلیل دستور رهبر از ورود آن جلوگیری کرد.

نمکی در ادامه بدون اشاره به عادی‌سازی خطر کرونا از سوی صداوسیما افزود: رعایت پروتکل‌ها پایین‌تر از میزان قابل انتظار است.

طی روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان حوزه بهداشت، نادیده گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مجریان و کارمندان صداوسیما و برخی اظهار نظرها مبنی‌بر عادی بودن ویروس کرونا را خطری در راستای شیوع بیشتر کرونا دانستند.

بیشتر از جهان