کریس رونالدو از اتهام تجاوز در سال ۲۰۰۹ تبرئه شد

دادستان می‌گوید شک‌های منطقی زیادی مانع از اثبات این اتهامات می‌شود


رونالدو به همراه دوست دختر اسپانیایی اش از دادگاه مالیات در مادرید در ژانویه ۲۰۱۹ خارج می شود. PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AF

دادستان‌ها می‌گویند کریس رونالدو، ‍بازیکن مشهور فوتبال که در سال ۲۰۰۹ متهم شده بود زنی را به آپارتمان پنت هاوسش در لاس وگاس دعوت و سپس به او تجاوز کرده است، از این اتهام تبرئه شده و هیچ مجازات کیفری نخواهد دید.

دفتر دادستانی کلارک کانتری در تصمیمی که روز دوشنبه اعلام کرد تأکید کرده است: «اتهامات تعارض جنسی بر علیه کریستیانو رونالدو بدلیل شبهات زیاد ادله، قابل اثبات نخواهند بود».

کاترین مایورگا معلم مدرسه‌ای که در زمان ملاقات با کریستیانو رونالدو به عنوان مدل هم فعالیت می‍‌کرد، رونالدو را متهم کرد که در ژانویه همان سال پس از ملاقاتی کوتاه در کلوپی شبانه، در هتل پالم کازینو در اتاقش به او تجاوز کرده است.

در دعوی ارایه شده، وکیل خانم مایورگا اذعان کرده بود که موکلش در فوریه سال ۲۰۱۰ توسط  کارچاق کن‌های رونالدو برای قبول مبلغ ۳۷۵ هزار دلار و پس گرفتن دعوی تحت فشار قرار گرفته است.

همراه این توافقنامه یک قرارداد عدم افشا هم ضمیمه بود که وکلای خانم مایورگا تصمیم گرفتند آنرا نپذیرند.

وکیل رونالدو ضمن تایید وجود چنین توافقی اعلام کرد «وجود این توافق نشان دهنده اعتراف به جرمی نیست».

رونالدو قاطعانه این اتهام را رد کرده است.

درگزارشی که توسط وبسایت TMZ  تهیه شده، علت تصمیم دفتر دادستانی کلارک کانتری مبنی بر عدم پی‍گیری پرونده بدین صورت اعلام شده است که  خانم مایورگا در هنگام پر کردن گزارش اولیه «از شناسایی کریستیانو رونالدو و یا مشخص کردن محل وقوع جرم» امتناع کرده است «در نتیجه پلیس قادر به پیگیری پروتکل‌های تحقیقاتی لازم برای پرونده آزار جنسی یا بهتر است بگوییم قادر به انجام هیچ تحقیقات معناداری نشده است».

تحقیقات جنایی این پرونده هم اکنون مختومه اعلام شده است.

 رونالدو هم اکنون برای تیم یوونتوسی بازی می‌کند که از شروع این اتهام تجاوز به طور مجدانه‌ای از او حمایت کرده است.

در اکتبر ۲۰۱۸ حساب توئیتری رسمی تیم یوونتوس نوشت «اتفاقات فرضی که ممکن است ۱۰ سال پیش اتفاق افتاده باشد تصمیم ما را عوض نمی‌کند» و این دقیقا چند ماه بعد از درخواست خانم مایورگا از پلیس متروپل لاس وگاس برای بازگشایی پرونده اش بود. این توئیت تقریبا توسط تمامی کسانی‌که با این قهرمان بزرگ روبرو شده بودند به اشتراک گذاشته شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی