مسافرانی که ۳۰ کیلو پرتقال خوردند تا پول اضافه بار ندهند

پول اضافه بار شش برابر قیمت خود پرتقال‌ها بود

اولین بار نیست که مسافران می‌کوشند از زیر پرداخت کرایه اضافه بار در بروند - JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

شاید همه در بزنگاهی، چنین کاری انجام داده باشیم؛ یعنی وقتی که بگویند نمی‌توانیم نوشیدنی یا غذایی را همراه خود ببریم از سر لج بنشینیم و تمامش را بخوریم.

اما احتمالا چهار مرد چینی از افراط در انجام چنین کاری پشیمان شده باشند.

این چهار نفر پس از آنکه ۳۰ کیلو پرتقال را در فرودگاه خوردند تا بابت اضافه بار پولی ندهند، دچار زخم دهان شدید شدند.

این مردان حاضر نشدند در فرودگاه بین‌المللی کونمینگ چانگشویی واقع در استان یونان چین بابت اضافه بار پول بدهند و در عوض نشستند و همه این میوه‌های خوشمزه را یک‌جا خوردند.

طبق گزارش روزنامه گلوبال تایمز، آنها باید ۳۰۰ یوآنی (حدود ۳۴ پوند) برای اضافه بار می‌پرداختند و این مبلغ شش برابر قیمت خود پرتقالها (۵۰ یوآن) بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ماجرا که در روز ۲۰ ژانویه رخ داد، در هفته جاری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و سروصدای زیادی در چین به راه انداخت.

یکی از این چهار مرد می‌گوید:«همان‌جا سر پا همه را خوردیم. بیست سی دقیقه بیشتر طول نکشید. دیگر حالمان از هرچه پرتقال بود به هم می‌خورد.»

البته این چهار نفر تنها مسافرانی نیستند که برای پول ندادن بابت اضافه بار دست به چنین کار حیرت‌‌انگیزی زده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ هنرمند و طراحی به نام رایان کارنی ویلیامز نیز خبرساز شد، چون هشت شلوار و ده پیراهن را به تن کرده بود و می‌خواست در فرودگاه کفلاویک ایسلند سوار پرواز بریتیش ایرویز به مقصد بریتانیا شود، اما به او کارت پرواز ندادند.

در سال ۲۰۱۵ نیز یکی از اعضای «بوی بند» نیز برای آنکه ۴۵ پوند بابت اضافه بار نپردازد، در پرواز شرکت هواپیمایی ایزی‌جت از لندن به گلاسکو تمام لباس‌هایش را به تن کرده بود.

اما حال جیمز مک‌الوار خواننده گروه موسیقی ریوایند اسکاتلند از شدت گرما به هم خورد؛ او شش تیشرت، چهار ژاکت، سه شلوار جین، دو شلوار گرمکن ورزشی و دو کت و دو کلاه پوشیده بود.

این خواننده نوزده ساله همان‌ موقع گفته بود: «نای راه رفتن نداشتم. به زحمت توانستم سوار هواپیما شوم. همین که روی صندلی نشستم دلم می‌خواست تمامشان را از تنم دربیاورم... اما گفتند تا وقتی هواپیما بلند نشده است حق چنین کاری ندارم.»

کم‌کم حالش به قدری بد شده که غش کرد، گرچه از قضا پرستاری جزو سرنشینان هواپیما بوده که به دادش رسید.

© The Independent

بیشتر از زندگی