واکسن روسی بزنید، بستنی هدیه بگیرید

با وجود گشایش مراکز واکسیناسیون، تقاضا اندک است

تصویر پرستاری در مسکو، که در حال تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» به یک بیمار است - Natalia KOLESNIKOVA / AFP

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان با کمبود واکسن کرونا مواجه هستند، روسیه به مازاد منابع و محدودیت تقاضا برای دریافت واکسن دچار است. از همین رو یکی از کلینیک‌های واکسیناسیون در یک مرکز خرید در مسکو به افرادی که به طور رایگان واکسینه می‌شوند بستنی رایگان می‌دهد.

روسیه واکسن «اسپوتنیک وی» را عرضه می‌کند. واکسنی که سازمان بهداشت جهانی آن را تایید نکرده و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور باوجود حمایت از آن هنوز این واکسن را دریافت نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، با وجود آغاز به کار مراکز واکسیناسیون همگانی، تقاضا برای استفاده از این واکسن‌ها در روسیه محدود است و مقامات مسکو از ارایه آمار جدید در مورد افراد واکسینه شده خودداری می‌کنند.

وزیر بهداشت روسیه می‌گوید دست‌کم ۶۰ درصد جمعیت باید تا اواسط سال واکسینه شوند.

در حال حاضر ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در کلینک‌ها، مراکز خرید و حتی خانه اپرا آغاز به کار کرده تا جمعیت ۱۲.۷میلیون نفری مسکو را واکسینه کند. باوجود واکسیناسیون رایگان برای همه شهروندان، استقبال از این طرح چندان زیاد نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها ۳۸ درصد جمعیت روسیه آمادگی دارند که با واکسن اسپوتنیک در مقابل کرونا ایمن شوند. این درحالی است که ابهام‌ها و تردیدهایی درباره مراحل علمی و آزمایش‌های بالینی این واکسن مطرح است.

بیشتر از جهان