هراس از کرونای آفریقایی؛ سفر از امارات به بریتانیا ممنوع شد

بریتانیا کل امارات متحده عربی، شامل ابوظبی و دبی، را در «فهرست قرمز» ممنوعیت سفر قرار داده است

بسیاری از بریتانیایی‌ها‌، در حال حاضر در دبی به سر می‌برند - GIUSEPPE CACACE / AFP

پیش از اجرایی شدن ممنوعیت سفر از امارات، آخرین پرواز از امارات متحده عربی  به بریتانیا انجام شد.

پرواز ۱۰۴ شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز از مقصد دبی به فرودگاه هیترو لندن، ساعت ۱۲:۵۷ بعدازظهر، دقیقا سه دقیقه قبل از آغاز اجرای ممنوعیت پروازها از مبدأ امارات متحده عربی، به زمین نشست.

بریتانیا کل امارات متحده عربی، شامل ابوظبی و دبی، را در «فهرست قرمز» ممنوعیت سفر قرار داده است. بسیاری از بریتانیایی‌های ساکن یا گردشگر در امارات متحده عربی برای بازگشت به بریتانیا، قبل از اجرایی شدن این ممنوعیت، به تکاپو افتاده بودند.

امی ویلسون که به حرفه آرایشگری مشغول است، گفت که او «خوش‌شانس» بوده که دو ساعت قبل از موعد مقرر به بریتانیا بازگشته است. وی در توییت خود نوشت: «باور نمی‌كنم كه من و جک چقدر در پروازهای خود خوش‌شانس بوده‌ایم. دو ساعت قبل ازمهلت قرنطینه به تركیه برگشتیم و آخرین پرواز را از دبی قبل از بستن مرزهای انگلیس به امارات متحده عربی به موقع انجام دادیم. خدا مواظب من است.»

هزاران مسافر بریتانیایی از مبادی آسیایی و استرالیا، که از طریق فرودگاه‌های مختلف در منطقه خلیج‌فارس پرواز داشتند، ناگهان زمین‌گیر شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرانت شپس، وزیر حمل‌ونقل، شب گذشته اعلام کرد که پروازها از امارات متحده عربی، از ساعت ۱۳ بعدازظهر ۲۹ ژانویه ممنوع است و مسافران فقط ۲۰ ساعت برای جایگزینی برنامه سفر خود فرصت دارند.این اقدام با هدف جلوگیری از ورود نسخه آفریقای جنوبی ویروس کرونا به سواحل بریتانیا انجام شده است.

در حالی که پروازهای مستقیم ممنوع است، شهروندان بریتانیا و ایرلند و کسانی که اقامت این کشورها را دارند و از امارات متحده عربی سفر می‌کنند، هنوز می‌توانند وارد خاک بریتانیا شوند اما آن‌ها باید این کار را از مسیر یک کشور ثالث انجام دهند.

مسافرانی که از ۳۳ کشور «لیست قرمز»، نظیر پرتغال، برزیل و سی‌شل وارد خاک بریتانیا می‌شوند، در نهایت مشمول قرنطینه در هتل خواهند شد.

طبق گفته آقای شپس، از ساعت چهار صبح ۲۹ ژانویه، بریتانیایی‌هایی که از امارات متحده عربی بازمی‌گردند، باید به مدت ۱۰ روز خود را همراه خانواده در خانه قرنطینه کنند.

بسیاری از بریتانیایی‌ها‌، از جمله برخی از افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی، در حال حاضر در دبی به سر می‌برند. جیک کوئیکدن، ستاره تلویزیونی، در ویدئویی سرگرم‌کننده در اینستاگرام، آدم‌های گیرافتاده در دبی را به باد تمسخر گرفته است. در این ویدئو، او فریاد می‌زند: «فرودگاه‌ها  را دارند می‌بندند. چمدان مرا بگیر. این مثل یک کابوس بود. من سریع چمدان را جمع کردم. مثل این بود که در فروشگاه لیدل، پشت صندوق کار می‌کنم.»

© The Independent

بیشتر از سفر