وزیر گردشگری اسپانیا: مرزها در بهار باز می‌شوند

پس از تزریق واکسن به ۷۰ درصد جمعیت اسپانیا، فرمان ازسرگیری گردشگری بین‌المللی صادر خواهد شد

در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۸ میلیون گردشگر بریتانیایی به اسپانیا سفر کردند -  DESIREE MARTIN / AFP

وزیر گردشگری اسپانیا تاکید کرد که مرزهای این کشور در بهار آینده به روی مسافران گشوده خواهد شد، در حالی که پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا گوشزد کرده بود که مرزها تا پاییز بسته می‌مانند.

نخست‌وزیر روز چهارشنبه هشدار داده بود: «فقط با تزریق سراسری واکسن به وضعیت عادی می‌رسیم.» چنین به نظر می‌رسد که منظور وی این بوده است که پس از تزریق واکسن به ۷۰ درصد جمعیت اسپانیا، که احتمالا تا پایان فصل اصلی گردشگری طول خواهد کشید، فرمان ازسرگیری گردشگری بین‌المللی صادر خواهد شد؛ اما خانم ریس ماروتو، وزیر گردشگری اسپانیا، در سخنرانی روز جمعه‌ خود تاکید کرد که مرزها به‌تدریج از بهار باز خواهند شد.

او گفت: «اولویت ما در سال ۲۰۲۱ این است که هر چه زودتر گردشگری و رفت‌وآمد بین‌المللی ایمن را از سر بگیریم. امیدواریم بتوانیم مسافرت‌های بین‌المللی را در پایان بهار و به‌ویژه در طول تابستان دوباره آغاز کنیم و مسافران بتوانند اسپانیا را جزو مقصدهای خود انتخاب کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روری بولاند، سردبیر نشریه ویچ تراول، در توییتر نوشت: «تاکنون در خبرها دیده‌ام که به نظر مقامات مختلف دولت اسپانیا گردشگران می‌توانند در بهار به اسپانیا بازگردند و ممنوعیت تا تابستان یا پاییز طول نخواهد کشید. در حال حاضر باید برای تعطیلات برنامه‌ریزی کرد.»

اسپانیا از مقاصد خارجی مطلوب مسافران بریتانیایی است و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۸ میلیون گردشگر بریتانیایی به این کشور سفر کردند؛ اما در تابستان ۲۰۲۰ و زمان اوج سفرها، اوضاع به هم ریخت. بریتانیا از دهم ژوئیه یک «دالان مسافرتی بدون قرنطینه» به مقصد اسپانیا برقرار کرد اما دو هفته بعد، ناگهان آن را لغو کرد.

در اواخر اکتبر، آن‌ها دوباره دالان مسافرتی به جزایر قناری را ایجاد کردند اما بعد این وضعیت را نیز لغو کردند.

در حال حاضر ساکنان بریتانیا اجازه ندارند در تعطیلات به خارج سفر کنند و برای تمام مسافران ورودی از کشورهای خارجی و از جمله اسپانیا، دوباره وضعیت قرنطینه برقرار شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان