سخنگوی سابق کاخ سفید در راه فرمانداری آرکانزاس

خانم سندرز، ۳۸ ساله است وسخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ - Jim WATSON / AFP

به گزارش چند رسانه آمریکایی، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید، قرار است روز دوشنبه، نامزدی خود به عنوان فرماندار آرکانزاس را اعلام کند.

یک مقام رسمی مبارزات انتخاباتی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: انتظار می‌رود این خبر به طور رسمی روز دوشنبه اعلام شود. بنا به گزارش‌ها این خبر قرار است از طریق یک ویدئوی تبلیغاتی در فضای آنلاین منتشر شود و تیم جمع‌آوری کمک‌های مالی، پیشتر تشکیل شده است.

خانم سندرز، ۳۸ ساله است و یکی از مقام‌های کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود. او با طولانی‌ترین دوره خدمت، یکی از معتمدین وی محسوب می‌شود. رییس‌جمهور سابق، پیشتر او را ترغیب کرده بود که برای فرمانداری نامزد شود.

خانم سندرز، دختر مایک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس از ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ است، و انتظار می‌رفت که پیشتر و پس از ترک کاخ سفید در ۲۰۱۹ برای بازگشت به ایالت خود، نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کند. هنوز هیچ مبارزه انتخاباتی آغاز نشده است، اما منابع می‌گویند او با صحبت با گروه‌های جمهوری‌خواه در ایالت، زمینه را برای نامزدی خود فراهم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم سندرز که از ایالتی قرمز نامزد می‌شود، طی شش انتخابات ریاست جمهوری گذشته، به جمهوری‌خواهان رای داده است. او به انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان می‌پیوندد که پیشتر دو مقام منتخب ایالتی را شامل شده است: تیم گریفین، نماینده حوزه دوم انتخابیه ایالت آرکانزاس، و ژنرال لزلی راتلج.

با این حال، او کاندیدایی قوی به‌شمار می‌رود که از حمایت رییس‌جمهور سابق، برخوردار است. فرماندار فعلی ایالت، آزا هاچینسون، که او نیز جمهوری‌خواه است، دورانش به پایان رسیده و سال آینده نمی‌تواند مجددا در انتخابات شرکت کند. تاکنون هیچ دموکراتی برای کسب کرسی فرمانداری آرکانزاس نامزد نشده است.

خانم سندرز در سال ۲۰۱۷، به عنوان مسئول رسانه‌ای آقای ترامپ مشغول به کار شد و اولین مادر شاغل و سومین زنی بود که به عنوان مسئول رسانه‌ای کاخ سفید خدمت می‌کرد. با این حال، دوران مسئولیت او با مجادلات مکرر با خبرنگارهایی که سیاست‌های دولت ترامپ را زیر سوال می‌بردند همراه بود. این جدال منجر به توقف موقتی جلسات رسانه‌ای روزانه شد.

خانم سندرز پس از ترک این سمت، کتابی منتشر کرد و به عنوان تحلیلگر به شبکه خبری فاکس پیوست. اعلام نامزدی او برای فرمانداری آرکانزاس، یک هفته پس از پایان دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ و مواجهه او با شروع دادگاه استیضاح در مجلس سنا، اعلام می‌شود.

© The Independent