پلیس لندن مهمانی زیرزمینی را به هم زد

صدها نفر با شرکت در مهمانی قوانین قرنطینه را نقض کرده بودند

پلیس برای ۷۸ نفر جریمه‌های ثابت ۲۰۰ دلاری برای نقض قوانین کووید با شرکت در یک گردهمایی غیرقانونی صادر کرد- REUTERS/Simon Dawson

پلیس بعد از به هم زدن یک مهمانی زیرزمینی در شرق لندن بیش از ۱۵ هزار پوند جریمه صادر کرد، چرا که صدها نفر آشکارا قوانین قرنطینه ویروس کرونا را زیر پا گذاشته بودند.

ظاهرا حدود ۳۰۰ نفر در آن مهمانی در محله هکنی در شامگاه شنبه حضور داشتند.

افسران پلیس کلانشهر لندن پیش از برگزاری آن مهمانی گزارش‌هایی دریافت کردند مبنی بر آن که احتمالا یک مراسم موسیقی بدون مجوز برگزار خواهد شد.

کمی بعدتر،  صدها نفر در مکانی کوچک، زیر پل قطار در خیابان نرسری یافت شدند.

پلیس گفت به دفعات کوشیده است تا با دست‌اندرکاران آن مهمانی صحبت کند، ولی آن‌ها به هیچ وجه همکاری نکردند.

افسران پلیس می‌گویند که در مقطعی نیز درهای محل آن مراسم از داخل قفل شد تا ماموران نتوانند وارد شوند.

بعد از اعزام نیروهای کمکی، از جمله پلیس‌ ضد شورش، واحد سگ‌های پلیس و یک بالگرد، افسران توانستند به زور به محل وارد شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ده‌ها نفر از شرکت کنندگان در مهمانی با بالا رفتن از نرده‌های پشت ساختمان اقدام به فرار کردند و در همان حال دیگران مجبور شدند در اصلی را برای فراهم آوردن راه گریز خود باز کنند.

پلیس برای ۷۸ نفر جریمه‌های ثابت ۲۰۰ دلاری برای نقض قوانین کووید با شرکت در یک گردهمایی غیرقانونی صادر کرد.

روی اسمیت، رئیس پلیس که در آن عملیات شرکت داشت، حرکات مهمانان را تقبیح کرد. 

او گفت: «این کار نقض آشکار و جدی قوانین حافظ سلامت عمومی و قانون مرتبط با مراسم موسیقی غیرمجاز بود. با این حال، افسران پلیس مجبور شدند برای مقابله با این گروه پرتعداد و شدیدا خودخواه که در یک محیط کوچک که فرصتی عالی برای شیوع این ویروس مرگبار است، به شدت به هم چسبیده بودند، سلامت خود را به مخاطره اندازند.»

او ادامه داد: «افسران خط مقدم ما با تخصص و علاقه به وظیفه خود برای پاسداری از سلامت عموم مردم در این دوره بحرانی ادامه خواهند داد. ولی کاملا غیر قابل قبول است که برای انجام وظیفه، بی‌دلیل سلامت خود و خانواده‌ها‌شان را به مخاطره اندازند. گرچه ما همیشه بنا داریم اول با مردم صحبت کنیم و موقعیت را برای آنان توضیح دهیم، اما پیام ما به افرادی که ایمنی دیگران را کاملا نادیده می‌گیرند و قوانین را آشکارا نقض می‌کنند، واضح است: افسران ما به سرعت و با دقت وارد عمل خواهند شد. نه فقط دست‌اندرکاران چنین مراسمی، بلکه تمام کسانی که به مهمانی‌های غیرقانونی می‌روند، می‌توانند انتظار جریمه شدن را داشته باشند.»

© The Independent

بیشتر از جهان