احتمال عفو ریاست‌جمهوری ده‌ها تن در آخرین روز کاری ترامپ

فهرست افرادی که احتمالا مورد عفو ریاست جمهوری قرار می‌گیرند به ۱۰۰ نفر می‌رسد

سوال اینجاست آیا ترامپ در اقدامی پیشگیرانه خود را نیز مورد عفو قرار می‌دهد؟-MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ رییس جمهوری مستقر ایالات متحده روز چهارشنبه باید قدرت را به جانشین خود، جو بایدن، تحول دهد و رسانه‌های آمریکایی می‌گویند احتمال دارد در آخرین روز کاری خود فرمان عفو ده‌ها تن را صادر کند.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، فهرست افرادی که احتمالا مورد عفو ریاست جمهوری قرار می‌گیرند به ۱۰۰ نفر می‌رسد و انتظار می‌‌رود او روز سه‌شنبه تصمیم خود را در مورد بخشودگی کامل یا کاهش مجازات آنها اعلام کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رئیس سابق کنگره ایالت نیویورک، و لیل وین خواننده رپ که به جرم مالکیت غیرقانونی سلاح محکوم شده و گفته می‌شود طرفدار ترامپ است، در میان کسانی هستند که ممکن است بخشوده شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، یک چشم پزشک قلابی که سال ۲۰۱۸ به هفده سال زندان محکوم شده احتمالا در فهرست صد نفره ترامپ خواهد بود، اما احتمال آن که استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید، مورد عفو قرار بگیرد کم است.

گفته می‌شود دونالد ترامپ در آخرین روزهای کاری خود با مشاوران حقوقی خود، و همچنین دخترش ایوانکا ترامپ و داماداش جرد کوشنر، بر روی این فهرست کار می‌کرده و تاکنون تصمیم خود را در مورد بخشودگی ۶۰ محکوم گرفته است.

با این حال پرسش اصلی اینجاست که آیا چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا که موفق نشد برای بار دوم در کاخ سفید بماند، و نخستین رییس جمهوری آمریکا که دو بار استیضاح شد، در اقدامی پیشگیرانه خود را نیز مورد عفو قرار می‌دهد؟