مایکل فلین از سوی ترامپ عفو می‌شود

ترامپ در آخرین اقدامات اجرایی پیش از ترک سمت خود، قصد دارد مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را عفو کند

دموکرات‌ها و کارشناسان حقوقی بیم آن دارند که ترامپ بتواند از قدرت خویش به نفع اعضاء خانواده، نزدیکان و حتی عفو خودش استفاده کند- SAUL LOEB / AFP

به گفته منابع آگاه به رسانه‌های آمریکایی، بالأخره با شروع فرآیند انتقال ریاست جمهوری، دونالد ترامپ به همکاران خود گفته است که قصد دارد مشاور سابق امنیت ملی خود، مایکل تی فلین، را پیش از ترک کاخ سفید مورد عفو قرار دهد. 

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش، به دلیل شهادت دروغ به اف‌بی‌آی در مورد تماس‌های تلفنی با یک دیپلمات روس در زمان انتقال ریاست جمهوری گذشته در سال ۲۰۱۶ دو بار گناهکار شناخته شد. در این مکالمات، فلین از دیپلمات روس خواسته بود در واکنش به تحریم روسیه از سوی دولت اوباما به دلیل مداخله در انتخابات، موضوع را به مقامات گزارش ندهد. 

جزئیات این تماس در جریان تحقیقات وسیع‌تری مطرح شد که در زمینه مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا صورت گرفت. 

اقدام به عفو فلین در راستای بخشودگی‌هایی است که آقای ترامپ به عنوان آخرین فرصت‌های قدرت اجرایی خویش در نظر دارد پیش از ترک دفترش در ۲۰ ژانویه انجام دهد. 

ترامپ در ماه مارس گذشته با اظهار این که اف‌بی‌آی و دادگستری زندگی این ژنرال بازنشسته را «به نابودی کشاندند» گفته بود که قصد دارد فلین را مورد عفو کامل قرار دهد. 

او همچنین توییت کرد که فلین «بی‌گناه» است و قربانی مسئولان دفتر اوباما شده است. 

وی در ماه آوریل گفت: «هرگز نباید اجازه داد بلایی که سر ژنرال مایکل فلین، قهرمان جنگ آمد دوباره برای یک شهروند آمریکایی اتفاق بیافتد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرونده اتهام فلین در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و او پس از اقرار به گناه در تحقیقات رابرت مولر، مشاور ویژه سابق، در زمینه مداخله مسکو در انتخابات آمریکا به سود ترامپ محکوم شد. 

فلین اما بعدا اعترافات خود را پس گرفت و سال گذشته درخواست فرجام‌خواهی کرد و گفت هرگز به بازپرسان دروغ نگفته است. فلین در انتظار حکم قاضی سالیوان، حاکم اداره دادگستری است تا از او رفع اتهام کند. 

با نزدیک شدن به زمان ترک ترامپ از کاخ سفید، دموکرات‌ها و کارشناسان حقوقی بیم آن دارند که او بتواند از قدرت خویش به نفع اعضاء خانواده، نزدیکان و حتی عفو خودش استفاده کند.

© The Independent

بیشتر از جهان