مخالفت بایدن با دستور ترامپ برای لغو ممنوعیت‌ سفر از اروپا و برزیل

ترامپ دو روز قبل از ترک کاخ سفید، محدودیت‌های ورود شهروندان غیرآمریکایی از بریتانیا، اروپا و برزیل را لغو کرد

بنا بر توصیه تیم پزشکی، دولت قصد ندارد که این محدودیت‌ها را در تاریخ ۲۸ ژانویه لغو کند- JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ از برنامه‌های خود درباره لغو ممنوعیت سفر به بریتانیا، اروپا و برزیل خبر داد. این نظر ترامپ که به دلیل نگرانی از افزایش گونه‌های جهش‌یافته کووید-۱۹ مطرح شد، با برخورد شدید تیم ریاست جمهوری جو بایدن مواجه شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که در آستانه ترک مقام خود است، دو روز قبل از ترک کاخ سفید، محدودیت‌های ورود شهروندان غیرآمریکایی از بریتانیا که موارد ابتلا به کرونا در آن رو به افزایش است و همچنین محدودیت ورود از اروپا و برزیل را لغو کرد.

او گفت که این محدودیت را از روز ۲۶ ژانویه، یعنی همان روز اعمال قوانین جدید آزمایش کووید-۱۹ بر تمام مسافران بین‌المللی وروری به ایالات متحده، برمی‌دارد.

آقای ترامپ گفت الزام برای نشان‌دادن نتیجه منفی آزمایش کرونا برای پرواز به این کشور، «مانع شیوع ویروس از طریق مسافران هوایی می‌شود» و راه را برای لغو ممنوعیت سفر که از ماه مارس گذشته اعمال شده، باز می‌کند.

اما جو بایدن، که ۲۰ ژانویه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد می‌کند، به سرعت با این تصمیم برخورد کرد و اظهار داشت لغو ممنوعیت سفر را نمی‌پذیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«جن ساکی»، سخنگوی آتی دموکرات در کاخ سفید گفت: «با وخیم‌تر شدن این همه‌گیری و شیوع نمونه‌های جهش‌یافته در سراسر جهان، زمان مناسبی برای لغو محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی نیست.

بنا بر توصیه تیم پزشکی، دولت قصد ندارد که این محدودیت‌ها را در تاریخ ۲۸ ژانویه لغو کند. در واقع ما قصد داریم با اعمال اقداماتی سخت‌تر در حوزه بهداشت عمومی در سفرهای بین‌المللی، گسترش بیشتر کووید-۱۹ را کاهش دهیم.» 

جن ساکی ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱

 

انواع ویروس جهش‌یافته و مسری‌تر طی هفته‌های اخیر در بریتانیا و برزیل گسترش یافته و بسیاری از کشورها را به اعمال محدودیت‌های جدید واداشته است.

هفته گذشته، دولت بریتانیا به دلیل نگرانی از گونه‌های جهش‌یافته ویروس برزیلی، پروازهای مستقیم از آمریکای جنوبی و پرتقال را ممنوع کرد.

ایالات متحده با بیش از ۲۴ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ و نیز میزان مرگ نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر روبه‌رو بوده است.

آقای ترامپ پیش از این، به تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت سفر از اروپا و چین به خود می‌بالید و ادعا می‌کرد که با این اقدام، جان میلیون‌ها نفر را نجات داده است.

© The Independent

بیشتر از جهان