واکسن فایزر در برابر ویروس جهش‌یافته هم موثر است

آنتی‌بادی‌های دریافت‌کنندگان واکسن، در شرایط آزمایشگاهی با موفقیت با ویروس مقابله کردند

واکسن فایزر در برابر نوع جدید ویروس کرونا موثر است - MEHDI FEDOUACH / AFP

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واکسن فایزر کووید-۱۹ می‌تواند در برابر ویروس جهش‌یافته کرونا که در بریتانیا و آفریقای جنوبی کشف شده، از فرد مبتلا محافظت کند.

این دو نوع ویروس که باعث نگرانی جهان شده، در اثر تغییر در یک پروتئین در ویروس کرونا است. به نظر می‌رسد اکثر واکسن‌های ساخته شده در سراسر جهان، سیستم ایمنی بدن را به‌منظور شناسایی این پروتئین، کمک می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس ، فایزر با محققان دانشگاه تگزاس در واحد پزشکی گالوستون برای آزمایش‌های بیشتر همکاری کرد تا ببیند آیا جهش بر توانایی واکسن آن در این امر تأثیر دارد یا خیر.

آنها از واکسن‌های ساخته شده توسط فایزر و شریک آلمانی آن بیون-تک طی یک مطالعه وسیع بر روی نمونه خون ۲۰ نفر استفاده کردند. باتوجه‌به مطالعه منتشر شده در پنجشنبه گذشته، آنتی بادی‌های دریافت کنندگان واکسن با موفقیت از فرد در برابر ویروس جهش‌یافته در شرایط آزمایشگاهی، محافظت کردند.

اگرچه این مطالعه مقدماتی است و هنوز توسط متخصصان بررسی نشده است، این یک گام اساسی برای تحقیقات پزشکی است.
ویروس‌ها به طور مداوم با انتقال از فردی به فرد دیگر، دچار تغییرات جزئی می‌شوند. دانشمندان از این تغییرات جزئی برای ردیابی چگونگی حرکت ویروس کرونا در سراسر کره زمین از زمان شناسایی شدن آن در چین، استفاده کرده‌اند.

بیشتر از جهان