بلومبرگ: دونالد ترامپ صبح چهارشنبه با «ایرفورس‌ وان» به فلوریدا می‌رود

مراسم خداحافظی ترامپ ۸ صبح در پایگاه اندروز در مریلند برگزار می‌شود

دونالد ترامپ قبل از ترک کاخ سفید حدود ۱۰۰ نفر را عفو می‌کند-AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا ۸ صبح چهارشنبه ۲۰ ژانویه، آخرین روز کاری خود، برای حضور در مراسم خداحافظی کاخ سفید را به مقصد پایگاه اندروز در مریلند ترک می‌کند و از آنجا با «ایرفورس‌وان»، هواپیمای ویژه رئیس جمهور ایالات‌متحده، راهی فلوریدا خواهد شد. او قبل از ترک کاخ سفید حدود ۱۰۰ نفر را عفو خواهد کرد.

نیویورک‌تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: «آنهایی که به دنبال عفو هستند و لابی‌کنندگان برای آنها به متحدان ترامپ ده‌ها هزار دلار پرداخت کرده‌اند تا رئیس‌جمهوری را برای صدور فرمان عفو تحت فشار قرار دهند.»

ترامپ از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود که در مراسم تحلیف جو بایدن که ۱۲ ظهر همین روز به وقت واشینگتن انجام می‌شود، شرکت نخواهد کرد. تا پیش از آشوب‌ها در کنگره آمریکا، موضوع برگزاری مراسم تحلیف دوم برای ترامپ به موازات تحلیف بایدن یا برپایی یک راهپیمایی اعتراضی مطرح بود، اما اکنون به نظر می‌رسد او تنها قصد دارد در مراسم خداحافظی برنامه‌ریزی شده شرکت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری بلومبرگ که نسخه‌ای از دعوتنامه این مراسم را مشاهده کرده، می‌نویسد: «مراسم برای ۸ صبح در پایگاه اندروز در خارج از پایتخت برنامه‌ریزی شده است. ترامپ سپس با ایرفورس‌وان به فلوریدا می‌رود. مقامات سابق و حامیان دیگر ترامپ ساعت ۷:۱۵ دقیقه صبح در محل حاضر خواهند بود.» مهمانان می‌توانند پنج همراه داشته باشند و از آنها خواسته شده با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ از ماسک استفاده کنند.

ترامپ نخستین رئیس‌جمهور زنده آمریکا است که در یک قرن اخیر از شرکت در مراسم تحلیف جانشین خود پرهیز می‌کند. ظهر چهارشنبه، در زمانی که بایدن در حال ادای سوگند به عنوان چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهوری آمریکا است، دونالد ترامپ در اقامتگاه تفریحی خود در مارالاگو خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است. اما گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که دستیاران کاخ سفید در زمان خروج ترامپ از کاخ سفید با هلی‌کوپتر حضور خواهند داشت، زیرا تدابیر امنیتی شدیدی که برای برگزاری مراسم تحلیف به کار گرفته شده، امکان حضور مهمانان خارجی را بسیار دشوار می‌کند.