برد سخت چلسی پس از سه هفته ناکامی در لیگ جزیره

فرانک لمپارد به خاطر نتایج ضعیف تیمش در این چند هفته اخیر از سوی کارشناسان بزرگ فوتبال محکوم به اخراج به نظر می‌رسید

میسون مونت هافک تیم فوتبال چلسی - Mike Hewitt / POOL / AFP

تیم فوتبال چلسی که این روزها در مسابقات لیگ جزیره، شرایط متغیری را تجربه می‌کند، در آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر انگلستان، پس از پشت سر گذاشتن سه هفته کابوس‌وار و باخت مقابل منچسترسیتی و آرسنال، در خارج از خانه به مصاف تیم فولام، دیگر تیم لندنی حاضر در لیگ، رفت.

فرانک لمپارد که به خاطر نتایج ضعیف تیمش در این چند هفته اخیر از سوی کارشناسان بزرگ فوتبال محکوم به اخراج به نظر می‌رسید، می‌دانست که در این بازی که به «دربی غرب لندن» نیز معروف است، کار سختی پیش رو دارد؛ چرا که تیم فوتبال فولام در انتهای جدول قرار داشت و شاگردان اسکات پاکر، برای رهایی از انتهای جدول، فقط به دنبال سه امتیاز این بازی بودند.

با نگاهی به ترکیب و بازیکنان دو تیم چنین به نظر می‌رسید که تیم چلسی، حداقل روی کاغذ، تیم برتر این بازی خواهد بود. در این دیدار فرانک لمپارد برخلاف دیگر مسابقات، اولیویه ژیرو را که در این فصل نمایش قابل قبولی در خط حمله چلسی داشت، از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داده بود. حضور جورجینیو در خط میانی میدان در کنار متئو کواچیچ، تیم را هم در زمان دفاع و هم در زمان حمله، نسبت به مسابقات قبلی در شرایط بهتری قرار می‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تیم فوتبال چلسی از همان ابتدا صاحب توپ و میدان بود و در همان دقایق ابتدایی بازی، ژیرو یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد. در دقیقه ۲۳ هم حکیم زیاش با پاس ژیرو می‌توانست دروازه فولام را باز کند که آرئولا، دروازه‌بان فولام، مانع آن شد. در ادامه نیمه اول، تیم فوتبال چلسی بازهم موقعیت گلزنی داشت اما نتیجه‌ای حاصل نشد. مهمترین اتفاق بازی اما در دقیقه ۴۴ نیمه اول رخ داد و رابینسون، هافبک تیم فوتبال فولام، به دلیل تکل خطرناکی که روی آسپیلی کوئتا انجام داد، از زمین مسابقه اخراج شد.

با این اخراج انتظار می‌رفت تا کار برای چلسی در نیمه دوم راحت‌تر باشد. در نیمه دوم، تیم چلسی بازی را تهاجمی آغاز کرد و فولام که برای برد در خانه نقشه کشیده بود، حالا به نظر می‌رسید که به تساوی هم راضی است. تیم فوتبال چلسی تا دقیقه ۶۳، به حملات خود ادامه داد و بازهم موقعیت‌های گلزنی را یکی پس از دیگری از دست داد تا اینکه لمپارد تصمیم گرفت تیم خود را هجومی‌تر کند.

با ورود اودوی، تمی آبراهام و تیمو ورنر، قدرت تهاجمی تیم بیشتر شد و همین موضوع سبب شد تا بالاخره تیم فوتبال چلسی در دقیقه ۷۸ با ضربه میسون مونت به گل برسد و در این بازی نسبتا آسان، به‌سختی و با نتیجه یک بر صفر پیروز شود.

تیم فوتبال چلسی که تا چند هفته پیش در بالای جدول قرار داشت، حالا با ۲۹ امتیاز در رده هفتم جدول است.

بیشتر از ورزش