لاتزیو پیروز شهرآورد دلاکاپیتاله شد

پیش از این دیدار، دو تیم  ۱۷۴ بار در مسابقات رسمی به مصاف یکدیگر رفته بودند

این بازی در ورزشگاه خانگی المپیک شهر رم، برگزار ‌شد - Filippo MONTEFORTE / AFP

در آغاز هفته هجدهم مسابقات فوتبال سری آ ایتالیا، دو تیم همشهری لاتزیو و آ.اس.رم به مصاف یکدیگر رفتند. این شهرآورد که یکی از معروف‌ترین دربی‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود، به «دلاکاپیتاله» نیز مشهور است.

این بازی در ورزشگاه خانگی المپیک شهر رم که دو تیم به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند، برگزار ‌شد. پیش از این دیدار، دو تیم  ۱۷۴ بار در مسابقات رسمی به مصاف یکدیگر رفته بودند که ۴۶ پیروزی برای لاتزیو و ۶۵ پیروزی برام تیم رم ثبت شده است.

فرانچسکو توتی، بازیکن سابق و اسطوره باشگاه رم با ۴۴ بازی مقابل تیم لاتزیو، رکورددار است. او همچنین به همراه دینو کاستا، با ۱۱ گل، گلزنان برتر این شهرآورد به شمار می‌روند. تیم فوتبال رم که در این فصل از رقابت‌ها با فونسکا، سرمربی جوان و پرتغالی خود، نتایج قابل قبولی گرفته بود و پیش از این بازی در رده سوم جدول جای داشت، به کسب سه امتیاز این دیدار و نزدیک شدن به اینترمیلان رده دومی چشم دوخته بود. از طرف دیگر، آن‌ها خطر نزدیک شدن یوونتوس را هم کاملا احساس می‌کردند.

در سوی دیگر میدان، تیم لاتزیو ملقب به «عقاب‌ها» با سرمربی‌گری فیلیپو اینزاگی که در این فصل نتوانسته است مانند فصل گذشته در جمع مدعیان قهرمانی باقی بماند، تصمیم داشت تا با این پیروزی، جایگاه خود در میانه جدول را اندکی بهبود ببخشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لاتزیو ازهمان دقایق اول بازی، کار را بهتر آغاز کرد و به نظر می‌رسید از انگیزه بالاتری در این دیدار برخوردار است. چیرو ایموبیله، مهاجم خطرناک لاتزیو که در فصل گذشته نیز آقای گل سری آ شده بود، موفق شد در همان ابتدای کار و در دقیقه ۱۴، دروازه تیم فوتبال رم را باز کند.

بعد از گل به نظر می‌رسید تیم فوتبال رم متحول خواهد شد و بازی بهتری به نمایش خواهد گذاشت اما چنین نشد و تیم لاتزیو موفق شد با هنرنمایی لوئیز آلبرتو برای بار دوم در دقیقه ۲۱ دروازه تیم فوتبال رم را باز کند. هنریک مخیتاریان، هافبک تیم رم، که در بازی‌های گذشته ستاره این تیم بود در این بازی عملا خارج از جریان بازی قرار داشت و نتوانست بازی درخشانی از خود به نمایش بگذارد.

در نیمه دوم هم بازی بسیار متعادل پیگیری شد تا این که تیم لاتزیو موفق شد بازهم روی خلاقیت و شوت زیبای لوئیز آلبرتو برای بار سوم دروازه تیم فوتبال رم را باز کند و در این بازی با نتیجه سه بر صفر پیروز شود. تیم فوتبال لاتزیو با این برد شیرین و کسب سه امتیاز مسابقه مقابل همشهری خود، توانست با ۳۱ امتیاز در رده هفتم جدول قرار بگیرد. تیم فوتبال رم نیز با ۳۴ امتیاز در جایگاه سوم جدول باقی ماند.  

بیشتر از ورزش