خداحافظی ترامپ در پایگاه نظامی پیش از مراسم تحلیف بایدن

بنا به رسم همیشگی، پیش از مراسم تحلیف در ساختمان کنگره، رئیس‌جمهور قبلی با رئیس‌جمهور جدید و خانواده‌اش در کاخ سفید دیدار می‌کند

دونالد ترامپ قصد دارد طی مراسمی در پایگاه مشترک اندروز، با قدرت خداحافظی کند - MANDEL NGAN / AFP

بنا بر گزارش‌ها، دونالد ترامپ قصد دارد صبح روز مراسم تحلیف بایدن، مراسم خداحافظی خود را در پایگاهی نظامی برگزار کند.

رئیس‌جمهور کنونی قصد دارد طی مراسمی در پایگاه مشترک اندروز با قدرت خداحافظی کند و سپس با آخرین پرواز مخصوص ریاست‌جمهوری راهی مارالگو، ملک خود در ایالت فلوریدا، شود. آن‌طور که مقامات رسمی به روزنامه یو.اس تودی گفته‌اند، این مراسم با حضور گارد پاسدار پرچم برگزار می‌شود و حتی ۲۱ توپ نیز برای ادای احترام به او به طورهمزمان شلیک خواهد شد.

بنابر گزارش نیویورک‌تایمز، در این مراسم ممکن است گروه موسیقی نظامی هم حضور داشته باشد و فرش قرمز هم پهن کنند.

طبق پیش‌بینی‌ها، آقای ترامپ که در رویدادی بی‌سابقه برای دومین بار در روز چهارشنبه استیضاح شد، برای آخرین بار در نخستین ساعات روز برگزاری مراسم تحلیف، برای خداحافظی در کاخ سفید حضور می‌یابد. از دهه ۱۹۸۰ به بعد، او نخستین رئیس‌جمهوری است که در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نمی‌کند اما انتظار می‌رود که مایک پنس، معاون او، در این مراسم حاضر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسم بر این است که پیش از مراسم تحلیف در ساختمان کنگره، رئیس‌جمهور قبلی با رئیس‌جمهور جدید و خانواده‌اش در کاخ سفید دیدار کند.

بنا بر گزارش‌ها معاون رئیس‌جمهور طی تماسی تلفنی با کامالا هریس، معاون جدید، به او تبریک گفته و اعلام کرده است که برای کمک به او آماده است.

طبق گزارش‌ها دولت فدرال قرار است ۵۰۰ هزار دلار برای ضدعفونی کامل کاخ‌سفید هزینه کند زیرا پیش از ورود آقای بایدن و بانوی اول، بارها افرادی در آنجا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

پس از وقوع خشونت‌ها در ساختمان کنگره، آقای ترامپ به علت «تحریک افراد به قیام» در مجلس استیضاح شده است و احتمالا پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری و تصویب لایحه استیضاح در سنا محاکمه خواهد شد. گروهی از هواداران ترامپ کوشیدند از تایید رسمی پیروزی بایدن در کنگره جلوگیری کنند. این درگیری‌ها پنج کشته بر جای گذاشت؛ از جمله یک مامور پلیس کنگره و زنی اهل سن‌دیه‌گو که هدف گلوله پلیس قرار گرفت. پلیس و اف‌بی‌آی در پی این درگیری‌ها عده‌ای را دستگیر کردند و نانسی پلوسی هم گزارشی از وضع امنیتی ساختمان کنگره تهیه و منتشر کرده است.

© The Independent