دومین سال همه‌گیری کرونا سخت‌تر از سال نخست خواهد بود

اطلاعات سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد وضعیت جهانی کرونا بغرنج‌تر شده است

مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت-Fabrice COFFRINI / AFP

مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که ممکن است سال دوم اپیدمی کرونا دشوارتر از سال اول باشد.

او گفت: «ما در حال ورود به سال دوم اپیدمی هستیم و ممکن است با توجه به گسترش شیوع و برخی از مشکلاتی که مشاهده می‌کنیم، امسال شرایط دشوارتری در پیش داشته باشیم باشیم.»

این مقام سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که داده‌های دریافتی این سازمان طی دو هفته گذشته نشان می‌دهد که روند ابتلا به ویروس کرونا «دوباره به اوج خود رسیده‌ است.»

رایان در این رابطه گفت که نیمكره شمالی، به ویژه اروپا و آمریكای شمالی، شاهد موجی فراگیر از شیوع ویروس است و خاطرنشان كرد كه گسترش بیشتر بیماری نتیجه عواملی مانند سرما، حضور بیشتر در محیط‌های سربسته و گسترش سویه‌های جدید ویروس کرونا است.

در یک سال گذشته بیش از ۹۱.۷ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، در حالی که تعداد کل مرگ‌های ناشی از ویروس به یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر رسیده است.

از زمان کشف اولین موارد در چین در دسامبر ۲۰۱۹، ویروس کرونا تقریبا همه کشورهای جهان را درنوردیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس جهش یافته کرونا که در انگلیس و آفریقای جنوبی ظاهر شده حداقل در ۵۰ کشور گسترش یافته است. این در حالی است که اعمال مقررات قرنطینه و واکسیناسیون از سوی دولت‌ها هنوز نتوانسته منجر به مهار اپیدمی شود.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که «نوع نگران‌کننده» دیگری از ویروس کرونا در ژاپن کشف شده است که ممکن است رفتار متفاوتی با دیگر جهش‌های این ویروس داشته باشد.

این سازمان گفت: «هرچه ویروس کرونا بیشتر گسترش یابد، احتمال جهش آن نیز بیشتر خواهد بود.» سطح بالای انتقال باعث می‌شود كه انتظار بروز سویه‌های جدید بیشتری را داشته باشیم.

بیشتر از جهان