ارسال فوری مصوبه استیضاح ترامپ به سنا پس از رأی مجلس نمایندگان

ارسال فوری مصوبه استیضاح ترامپ به دلیل «تحریک به شورش» به سنا، محاکمه او را در آنجا کلید می‌زند

استنی هویر رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان- ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

استنی هویر رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به خبرنگاران در کنگره گفت در صورت استیضاح دونالد ترامپ رییس جمهوری مستقر آمریکا در این مجلس، این حکم بلافاصله به سنا ارسال خواهد شد.

ارسال فوری مصوبه استیضاح ترامپ به دلیل «تحریک به شورش» به سنا، محاکمه او را در آنجا کلید می‌زند که به عقیده بسیاری از ناظران، پرشورترین روال قانونگذاری در تاریخ ایالات متحده آمریکا را رقم خواهد زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا به صورت علنی نگفته که آیا ترامپ را محکوم خواهد کرد یا خیر، هر چند به گزارش نیویورک تایمز، خصوصی به افراد مورد اعتماد خود گفته است از استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان حمایت می‌‌کند.

وی از ۲۰ ژانویه که دموکرات‌ها اکثریت سنا را در اختیار می‌گیرند، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه آن مجلس خواهد بود و طبق گزارش‌ها، تصمیم‌گیری در مورد محکومیت و برکناری ترامپ را به خود سناتورهای جمهوری‌خواه واگذار کرده است.

دست‌کم ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه باید با سناتورهای دموکرات همراهی کنند تا دونالد ترامپ محکوم و در نتیجه – تنها چند روز مانده به پایان دوره ریاست جمهوری اش – از مقام خود برکنار شود.

روند استیضاح در مجلس نمایندگان ساعت ۹ صبح چهارشنبه به قوت شرق آمریکا آغاز شد و انتظار می‌رود نتیجه رأی‌گیری تا پایان امروز مشخص شود.

در صورتی که رأی به استیضاح او داده شود، دونالد ترامپ نخستین رییس جمهوری ایالات متحده خواهد بود که دو بار استیضاح شده است.

پنج قانون‌گذار جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان پیشتر گفته‌اند که آنها اعتقاد دارند رییس جمهوری مرتکب خطایی قابل استیضاح شده است و به همراه دموکرات‌ها رأی به استیضاح او می‌دهند.

آقای ترامپ تنها هفت روز دیگر در کاخ سفید خواهد ماند و جو بایدن رییس جمهوری منتخب از حزب دموکرات جای او را خواهد گرفت.

به دنبال حمله چهارشنبه هفته گذشته به ساختمان کنگره، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف آن در پایتخت اتخاذ شده است. یک حصار با ارتفاع سه متر در اطراف ساختمان کنگره تعبیه شده و صدها تن از نیروهای گارد ملی در خارج از ساختمان مستقر شده‌اند. بسیاری از این نیروها از شب گذشته در ساختمان کنگره مستقر شده بودند.

© The Independent