صدرنشینی منچستریونایتد در شب درخشش پوگبا

منچستر یونایتد پس از سالها دوباره به صدر جدول بازگشت

پل پوگبا هافبک فرانسوی تیم فوتبال منچستر یونایتد - Clive Brunskill / POOL / AFP

تیم فوتبال منچستریونایتد روز گذشته در بازی معوقه خود از هفته یکم لیگ برتر انگلستان، لیگ جزیره، در خارج از خانه به مصاف تیم برنلی ته جدولی رفت. این بازی برای منچستریونایتد بسیار مهم بود چراکه آن‌ها می‌توانستند با پیروزی در این مسابقه، پس از سال‌ها دوباره صدرنشین لیگ جزیره شوند، موقعیتی که از زمان بازنشستگی سرالکس فرگوسن تا به حال، به آن دست نیافته‌اند.

تیم برنلی که تا اینجای کار مانند چندفصل گذشته با دایچ، سرمربی خود، نتایج ضعیفی گرفته است و در انتهای جدول قرار دارد، برای گرفتن امتیاز و جدا کردن خود از تیم‌های آخر جدولی، ‌پا به میدان این مسابقه گذاشت. برنلی بازی را خوب آغاز کرد و در همان ابتدای کار فرصت گل زدن هم داشت اما هرچه بیشتر از زمان بازی سپری می‌شد، منچستر بیشتر صاحب توپ و میدان بود و پل پوگبا با توپ‌گیری‌های خود و حضور در محل‌های مناسب و نیز دوندگی بالا، میانه میدان را در اختیار یونایتد قرار داده بود، اتفاقی که شاید طرفداران منچستریونایتد مدت‌ها منتظر آن بودند.

برونو فرناندز هم که در چند مسابقه اخیر منچستر کم‌فروغ ظاهر شده بود، درهمان نیمه اول یک فرصت برای گل زدن را از دست داد. در دقیقه ۳۳، کاپیتان مگوایر، تیم یونایتد را به گل رساند اما پس از بازبینی دوباره گل با کمک وی‌ای‌آر، گل مردود اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم سولسشر در نیمه دوم می‌دانست که از این بازی فقط پیروزی می‌خواهد؛ پس بر حملات خود اضافه کرد و راشفورد با همکاری لوک شاو به قصد نفوذ از کناره‌ها هجوم آوردند، چیزی که در اکثر بازی‌ها شاهد آن هستیم. همین فشارها از جناحین سبب شد تا در دقیقه ۷۱ و روی توپ ارسالی راشفورد از نقطه کرنر، پل پوگبا با یک ضربه والی بسیار زیبا و روی خلاقیت فردی دروازه تیم برنلی را باز کند و تیم یونایتد را یک بر صفر پیش اندازد.

در ادامه تیم یونایتد بازهم موقعیت گل‌زنی ایجاد کرد که مارسیال این فرصت‌ها را از دست داد و این بازی درنهایت با نتیجه یک بر صفر به سود یونایتد به پایان رسید. نکته مهم در این بازی برای یونایتدی‌ها بازگشت ادیسون کاوانی به ترکیب اصلی تیم بود که با پشت سر گذاشتن محرومیت سه جلسه‌ای،  در نوک حمله تیم خود حضور داشت.

پل پوگبا که در سال گذشته با منچستر فصل ضعیفی را پشت سر گذاشته بود حال به نظر می‌رسد که به شرایط اوج خود نزدیک می‌شود. سولسشر در مورد پوگبا بعد از این بازی فوق‌العاده گفت: «پل بازیکن فوق‌العاده‌ای است. او شخصیت خاصی دارد و ما این را در تمرینات می‌بینیم و خیلی از بازیکنان تیم او را الگوی خود می‌دانند. او مدتی دچار افت شده بود، دلیل آن‌هم مصدومیت و ابتلای او به کرونا بود که به نظر می‌رسد این مشکلات را پشت سر گذاشته است و حال از این بابت بسیار خوشحالم.» او توانست در این رقابت در ۱۲ درگیری رودررو برای تصاحب توپ، ۹ ارسال پاس بلند و ۱۰۴ لمس توپ، موفق عمل کند که این موضوع روز درخشان پوگبا را ثابت می‌کند. تیم فوتبال منچستریونایتد با این پیروزی و کسب ۳۶ امتیاز، بالاتر از لیورپول ۳۳ امتیازی قرار گرفت و باید  روز یکشنبه در ورزشگاه آنفیلد رودر روی شاگردان یورگن کلوپ قرار بگیرد.

بیشتر از ورزش