ترامپ خواهان «صلح و آرامش» در آمریکا شد

«اکنون وقت آن است کشورمان التیام پیدا کند»

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده یک هفته پس از یورش 'گروهی از حامیانش به ساختمان کنگره و انتقادها از او به دلیل تحریک آنها، خواستار «صلح و آرامش» در کشور شد.

آقای ترامپ که تنها هشت روز دیگر در این مقام باقی خواهد ماند، روز سه‌شنبه  در سخنانی در شهر آلامو در ایالت تگزاس گفت، «اکنون وقت آن است که کشورمان التیام پیدا کند.»

چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه گفت، اکنون زمان صلح و آرامش است، زمان آن است که اجرای قانون و مردم فوق‌العاده مان هر دو محترم شمرده شوند.

با وجود گذشت بیش از دو ماه از انتخابات ریاست جمهوری و تایید پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات از سوی کالج‌های انتخاباتی و کنگره، ترامپ هنوز شکست را نپذیرفته است.

وی که پس از حوادث مرگبار چهارشنبه گذشته به کنگره با انتقاد شدید دموکرات‌ها و برخی هم‌حزبی‌های خود روبرو شد، امروز گفت خواهان خشونت نیست، اما مسئولیتی هم نپذیرفت.

اظهارات روز سه شنبه آقای ترامپ در حالی است که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان همچنان بر لزوم برکناری او، حتی در اندک زمان باقی مانده از ریاست جمهوری‌اش، پافشاری می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد دونالد ترامپ رییس جمهوری کنونی ایالات متحده را به دلیل تحریک هوادارانش به حمله به کنگره استیضاح کند، وی دموکرات‌ها را بابت «عصبانیت سرشار» موجود در کشور سرزنش کرد و هشدار داد که این اقدام آنها موجب بروز یک «خشم بزرگ» خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس جمهوری مستقر آمریکا که هشت روز دیگر دولت او به پایان می‌رسد، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران و در نخستین اظهارات خود پس از حمله چهارشنبه گذشته حامیانش به کنگره، گفت می‌خواست خشونتی در کار نباشد، اما هیچگونه مسئولیتی را هم نپذیرفت.

وی از اظهاراتی که پیش از یورش به کنگره در برابر حامیانش بیان کرده بود دفاع کرد.

دونالد ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم اعضای دموکرات مجلس نمایندگان برای استیضاح او در مدت کم باقی مانده از دوره ریاست جمهوری‌اش گفت، «این چیز وحشتناکی است که آنها انجام می‌دهند ... ادامه این مسیر، فکر می‌کنم باعث بروز خشم بزرگی در کشور ما و موجب خطر بزرگی می‌شود.»