منتقد سرشناس پوتین می‌گوید مقام‌های روس به دنبال زندانی کردن او هستند

ناوالنی در توییتی نوشت: پوتین از این که من از فرمان مرگ او جان سالم به در برده‌ام وحشت کرده

سازمان زندان‌های روسیه ماه گذشته میلادی به الکسی ناوالنی دستور داد فورا از آلمان به کشور بازگردد- ODD ANDERSEN / AFP

الکسی ناوالنی از منتقدان سرشناس کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد سازمان زندان‌های روسیه به فرمان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری آن کشور از دادگاه خواسته‌اند که او را به اتهام نقض شرایط تعلیق حکمش به صورت غیابی محاکمه و زندانی کند.

این منتقد سرسخت پوتین ماه اوت گذشته، پس از آن که در هواپیما از هوش رفت، برای درمان به بیمارستانی در آلمان منتقل شد. آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی می‌گویند او با استفاده از عامل عصبی «نوویچوک» مورد سوء قصد قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در توییتی نوشت که پوتین از این که من از فرمان مرگ او جان سالم به در برده‌ام وحشت کرده، طوری که به مسئولان سازمان زندان‌ها دستور داده به دادگاه بروند و و خواهان تغییر تعلیق زندان من به حبس واقعی شوند.

سازمان زندان‌های روسیه ماه گذشته میلادی به الکسی ناوالنی دستور داد فورا از آلمان به کشور بازگردد و خود را به مسئولان مربوطه در فرودگاه مسکو معرفی کند، و هشدار داد که اگر او تا پیش از مهلت مقرر به روسیه برنگردد، به زندان خواهد افتاد.

کیرا یارمیش سخنگوی آقای ناوالنی مسئولان دولت روسیه را متهم کرده است با این اقدام می‌خواهند او را از بازگشت داوطلبانه به کشور منصرف کنند، زیرا او پیشتر گفته بود که قصد دارد پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی سپتامبر ۲۰۲۱ به روسیه برگردد.

دولت روسیه اتهام تلاش برای ترور بیولوژیک الکسی ناوالنی را رد کرده است و می‌گوید او می‌تواند مثل هر شهروند روس دیگری، هر زمانی که بخواهد، آزادانه به کشورش برگردد.