تنیس‌باز مشهور ماسک نزد، ۳ هزار دلار جریمه شد

کریستین هریسون، تنیس‌باز آمریکایی، روز دوشنبه برای اولین بار به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ای‌تی‌‌پی راه یافت

کریستین هریسون، تنیس‌باز آمریکایی - Mark Brown/Getty Images/AFP

انجمن تنیس حرفه‌ای (ای‌تی‌پی) کریستین هریسون تنیس‌باز آمریکایی را ۳ هزار دلار جریمه کرد، زیرا او حاضر نشد در مسابقات آزاد دلری پیچ فلوریدا در مصاحبه اجباری درون زمین، به دلیل اجبار به ماسک زدن، شرکت کند.

این تنیس‌باز که دارای رتبه جهانی ۷۸۹ است روز شنبه بخت‌دار برتر این مسابقات کریستین گارین از شیلی را غافلگیر کرد و با نتیجه ۶-۲، ۷-۶ (۳) شکست داد تا به دور بعد راه یابد. این نخستین پیروزی وی در برابر یکی از ۵۰ تنیس‌باز برتر جهان بود.

او حاضر نشد بعد از این پیروزی ماسک به صورت بزند و در مصاحبه درون زمین شرکت کند.

این بازیکن ۲۶ ساله هفته پیش در رسانه‌های اجتماعی علیه ماسک زدن نوشته بود که «چطور برای شرکت در مسابقات ۳ ساعته سالم هستم، ولی اگر بدون ماسک به رستوران بروم ناگهان تبدیل به خطر جدی برای امنیت جامعه می‌شوم؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجمن تنیس حرفه‌ای در بیانیه‌ای گفت «کریستین هریسون به خاطر شرکت نکردن در مصاحبه اجباری درون زمین، پس از برد روز شنبه‌اش در دور دوم مقابل کریستین گارین، ۳ هزار دلار جریمه شد.»

هریسون با شکست دادن جیانلوکا ماگر با نتیجه ۷ -۶(۲) ، ۶-۴ در مسابقه، روز دوشنبه برای اولین بار به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ای‌تی‌‌پی راه یافت.

وی بعد از این مسابقه هنگام مصاحبه‌ درون زمین ماسک زد ولی بعداً دراینستاگرامش نوشت نمی‌دانست که ماسک زدن برای شرکت در مصاحبه تلویزیونی اجباری است.

او افزود ناظر انجمن تنیس حرفه‌ای به او گفته بود اگر به حکم اعتراض کند و قول بدهد با وجود مخالفت با قوانین مسابقات از آن‌ها پیروی کند جریمه‌اش را باطل می‌کنند.

او در این مطلب اینستاگرامی گفت: «بعد از مسابقه‌ای سخت، ماسک زدن بیش از حد نیاز و  در زیر این آفتاب داغ برای سلامتی ضرر دارد. من خیال می‌کردم اختیاری است. نگفته بودند جریمه می‌کنند.»

«به من گفتند پس از مسابقه باید بنشینم با همان شخصی که با او توافق کرده بودم مصاحبه کنم و برای این کار نیازی به ماسک زدن هم نیست. وقتی شخصی برای تلویزیون و پشت بلندگو حرف می‌زند و کسی هم دور و برش نیست، فکر نمی‌کنم اجبار به ماسک زدن برای حفظ ایمنی باشد.»

«من با ماسک زدن مقابل دوربین تلویزیون، تنها به جهت تبلیغ این کار جلوی مردم مخالفم.»

رویترز

© Reuters

بیشتر از ورزش