حذف سوفیا کنین از مسابقات تنیس زنان در ابوظبی

سوفیا کنین نفر چهارم حال حاضر تنیس جهان در بخش زنان است

سوفیا کنین ۲۲ساله اهل روسیه- Matthew Stockman/Getty Images/AFP

دور یک چهارم نهایی مسابقات تنیس ابوظبی در قسمت بانوان که اولین دوره این مسابقات نیز به شمار می‌رود، پیگیری شد و بخت نخست قهرمانی در این مسابقات یعنی سوفیا کنین از کشور آمریکا، بازی را در سه ست به حریف یونانی و جویای نام خود ماریا ساکاری واگذار کرد.

سوفیا کنین ۲۲ساله و نفر چهارم حال حاضر تنیس جهان در بخش زنان است که سال گذشته نیز در مسابقات تنیس آزاد استرالیا به مقام قهرمانی رسید و در این مسابقات حضور پیدا کرد تا شاید بتواند قبل از مسابقات تنیس استرالیا به آمادگی نسبی دست پیدا کند. این مسابقه که در سه ست به طول انجامید با بازی خوب سوفیا کنین آغاز شد و او موفق شد ست اول را با نتیجه ۶-۲ پیروز شود، اما ساکاری بازی را در ست دوم بهتر شروع کرد و با زدن ضربات سرویس پر قدرت کار را برای بخت اول قهرمانی در این مسابقات سخت کرد. او توانست با تغییر جریان بازی با ضربات تاپ اسپین و زاویه‌دار حریف را خسته کند و توانست ست دوم را ۲-۶ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ست سوم نیز ساکاری روند خوب خود را ادامه داد و سوفیا که کمی عصبی به نظر می‌رسید، نتوانست خود را در ست سوم پیدا کند و۶-۰ ست سوم و در کل بازی را به حریف واگذار کرد. ماریا ساکاری که در حال حاضر در رده ۲۲ تنیس‌بازان زن جهان قرار دارد، با این پیروزی به جمع ۴ نفر پایانی این مسابقات راه پیدا کرد. او در مرحله قبل نیز موفق شده بود گاربینیه موگوروزا از اسپانیا و بخت پنجم قهرمانی را در این مسابقات شکست دهد، شاید باید او را پدیده این مسابقات نیز بدانیم؛ ساکاری درمرحله نیمه نهایی می‌بایست به مصاف آرینا سابالنکا از بلاروس و شانس چهارم قهرمانی در این مسابقات برود.

در دیگر دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی الینا اسویتولینا بخت پنجم قهرمانی می‌بایست به مصاف حریف روس خود، ورونیکا کودر متووا برود. به نظر می‌رسد ویتولینای آماده در این مسابقات از شانس بهتری برای رسیدن به مسابقه نهایی نسبت به مسیر و حریفانی که پیش رو دارد، برخوردار است. او در دور دوم این مسابقات موفق شده بود ورا زوناروا، تنیسور مشهور کشور روسیه را در دو ست متوالی شکست دهد. الینا اسوتولینا تنیسور اهل کشور اوکراین است که هم اکنون در رده پنجم جدول رده‌بندی برترین تنیس‌بازان زن جهان حضور دارد. این مسابقات روز چهارشنبه هفته جاری به پایان می‌رسد و بلافاصله بازیکنان برای گذراندن دوران قرنطینه ۱۴روزه پیش ازاولین گرند اسلم سال راهی کشور استرالیا خواهند شد.

بیشتر از ورزش