طرح یک گروه مسلح برای «قیام عظیم» در صورت برکناری ترامپ

«تظاهرات مسلحانه در مجالس همه پنجاه ایالت آمریکا از روز شانزدهم تا بیست ژانویه برنامه‌ریزی شده است»

یورش طرفداران دونالد ترامپ روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا- LEX EDELMAN / AFP

بنا به یک گزارش، اگر دونالد ترامپ با استناد به متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا برکنار شود، گروهی مسلح در قصد دارد دست به «قیامی عظیم» در شهر واشنگتن بزند.

یک گزارش روزانه اف‌بی‌آی که به دست شبکه خبری ای‌بی‌سی رسیده نشان می‌دهد که به بازپرسان گفته شده «اگر کنگره تصمیم به برکناری رئیس جمهوری آمریکا بر اساس متمم بیست و پنجم بگیرد، قیام عظیمی رخ خواهد داد.»

اف‌بی‌آی همچنین اطلاعاتی دریافت کرده که افراطیان هوادار آقای ترامپ هم خواهان «یورش» به ساختمان‌های فدرال، ایالتی و محلی و بناهای دادگستری شده‌اند.

در گزارش اف‌بی‌آی آمده است: «تظاهرات مسلحانه در مجالس همه پنجاه ایالت آمریکا از روز شانزدهم تا بیست ژانویه برنامه‌ریزی شده، و در پایتخت آمریکا از هفدهم تا بیسم ژانویه.»  

همزمان، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا رسما طرح پیشنهادی خود برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را با اتهام «تحریک شورش» به دلیل نقش او در یورش هفته پیش به کنگره، تقدیم مجلس کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان جلوی ارائه طرحی را که از مایک پنس و کابینه ترامپ خواستار برکناری او به استناد متمم بیست و پنجم گرفتند و بررسی طرح را تا سه‌شنبه به تعویق انداختند.

به گزارش سی‌ان‌ان، استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان می‌گوید که این مجلس ممکن است بتواند تا چهارشنبه طرح استیضاح را از تصویب بگذراند و بی‌درنگ آن را برای سنا بفرستد.

سرویس ملی پارک‌های آمریکا، پس از دریافت «تهدیدهای مستند» در پی شورش هفته گذشته، گشت‌های تفریحی بنای یادبود واشنگتن را تا بیست و چهارم ژانویه متوقف کرده است.

این سازمان می‌گوید گروه‌هایی که در بلوای هفته پیش دست داشتند همچنان پایتخت آمریکا و تدارکات در دست انجام برای مراسم تحلیف جو بایدن را تهدید می‌کنند.

جفری پی.رینبولد، سرپرست میدان ملی و پارک‌های یادبود واشنگتن در بیانیه‌ای گفت: «تعطیل موقت از نظر ماهیت، شدت یا مدت، باعث تغییر چشمگیری در استفاده مردم از این مکانها نخواهد شد.»

«این تعطیلی تاثیری بر ارزش‌های زیبایی‌شناختی و فرهنگی طبیعی پارک نخواهد گذاشت.»

© The Independent