پنس احتمال برکناری ترامپ را رد نکرد

«تیم پنس نگران است ترامپ دست به کاری بزند که امنیت ملی را به خطر بیندازد»

«ترامپ از روز یورش به کنگره دیگر با پنس صحبت نکرده است» - REUTERS/Carlos Barria/File Photo

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا، احتمال استناد به متمم بیست و پنجم قانون اساسی را در صورتی که در روزهای آینده وضعیت روانی‌اش بی‌ثبات‌تر شود رد نکرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرد گفت که آقای پنس و اطرافیانش نگرانند که استناده به متمم بیست و پنجم یا استیضاح آقای ترامپ او را به کارهایی وا دارد که امنیت ملی را به خطر بیندازد.

بنا بر این گزارش، هدف فعلی آقای پنس این است که تضمین کند انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در روز نوزدهم ژانویه با نظم و آرامش انجام می‌شود.

به گزارش سی‌ان‌ان، از زمان یورش چهارشنبه هواداران آقای ترامپ به کنگره، رئیس جمهوری آمریکا با معاونش صحبت نکرده ‌است.

آقای ترامپ فشار زیادی به آقای پنس وارد آورد تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را رد کند، اما کنگره در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه با تایید آرای کالج الکترال، جو بایدن را پیروز انتخابات اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه پیش از آن که حساب کاربری توییتر آقای ترامپ برای همیشه بسته شود، او در توییتی گفت که در مراسم تحلیف آقای بایدن شرکت نخواهد کرد. ولی مایک پنس روز جمعه گفت که در این مراسم حاضر خواهد بود، و آقای بایدن هم از حضور او استقبال کرده است.

برخی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آماده می‌شوند روز دوشنبه لایحه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را تسلیم این مجلس کنند.

این نمایندگان و برخی دو عضو جمهوری‌خواه سنا خواستار برکناری آقای ترامپ، یا از طریق متمم بیست و پنجم قانون اساسی، یا استیضاح او شده‌اند.

طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا، آقای پنس می‌تواند اعلام کند که رئیس جمهوری کفایت باقی ماندن در سمت خود را ندارد.

این در حالی است که دو هفته دیگر دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ به پایان می‌رسد و او باید جایش را به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا بدهد.