بازهم تساوی دیگر برای شهرآورد، اما این بار جذاب

با این تساوی استقلال در رده دوم جدول قرار گرفت

تیم فوتبال پرسپولیس دو موقعیت تک به تک دیگر نیز در این بازی داشت که با بی‌دقتی احمد نور الهی به گل تبدیل نشد- عکس از خبرگزاری فارسی

دربی یا شهرآورد، رقابت تیم‌های تهرانی پرسپولیس و استقلال که میلیون‌ها بیننده ایرانی را در سراسر دنیا همیشه پای گیرنده‌های تلویزیونی میخکوب می‌کند. دربی ۹۴ این بار هم با حال و هوای خود برگزار شد اما بدون حضور تماشاگران. دیداری که پیش از شروع آن استقلال را در بالا و پرسپولیس را در میانه جدول به خود می‌دید.

در ابتدا و همان طور که پیش از مسابقه پیش‌بینی می‌شد، تیم فوتبال استقلال بسیار تهاجمی کار را آغاز کرد و تحت فشار گذاشتن بازیکنان صاحب توپ پرسپولیس از همان دقایق اولیه بازی در دستور کار آبی‌های پایتخت بود، این امر سبب شد تا بازیکنان پرسپولیس دچار اشتباه شوند و در دقیقه ۲ بازی و با لو دادن توپ توسط کامیابی‌نیا در محوطه جریمه توپ به ارسلان مطهری رسید و او با یک شوت زیبا دروازه پرسپولیس را باز کرد.

بعد از این گل پرسپولیس خیلی سریع جریان بازی را به دست گرفت و با پاس‌های دقیق و تک‌ضرب اجازه بازی‌سازی را به هافبک‌های استقلال نداد. تیم فوتبال استقلال که بعد از گل زودهنگام خود، عقب‌تر بازی می‌کرد، چشم به ضد حملات از جناح چپ با همکاری قایدی و محمد نادری داشت که در این امر موفق عمل نکرد. تیم پرسپولیس نیز که اکثر دقایق نیمه اول صاحب توپ و میدان بود نتوانست موقعیت صد در صد گل روی دروازه استقلال ایجاد کند و بازی در نیمه اول، یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

 اما نیمه دوم که به نیمه مربیان نیز معروف است به گونه دیگری آغاز شد. محمود فکری که در نیمه اول، بازی در میانه میدان و مالکیت توپ را از دست داده بود، شیخ دیاباته را به جای موسوی وارد زمین کرد تا به این شکل بتواند جریان بازی را به نفع خود تغییر دهد و بتواند از قدرت دیاباته در خط حمله نهایت استفاده را ببرد. اما یحیی گل‌محمدی که تحلیل بسیار خوبی از نیمه اول داشت عمق خط دفاعی استقلال را هدف گرفت و با قرار دادن مهدی عبدی پشت مدافعان استقلال، موفق شد از این ضعف خط دفاعی استقلال استفاده کند و در دقیقه ۵۱ روی توپ ارسالی و اشتباه محمد نادری و عارف غلامی پرسپولیس را به گل برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه بازهم تیم فوتبال پرسپولیس به حملات خود ادامه داد و موفق شد بازهم روی هجوم عبدی و سانتر کنار از سوی احسان پهلوان برای وحید امیری، برای بار دوم دروازه استقلال را باز کند و ۲ بر یک جلو بیفتد. تیم فوتبال پرسپولیس دو موقعیت تک به تک دیگر نیز در این بازی داشت که با بی‌دقتی احمد نور الهی به گل تبدیل نشد.

در ادامه تیم فوتبال استقلال با تعویض‌های خود و به بازی گرفتن فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان و حضور محمد دانشگر برای زدن ضربات سر سعی کرد که فشار را بر تیم پرسپولیس بیشتر کند که در نهایت موفق شدند در وقت‌های اضافه توسط مهدی قایدی بازی را به تساوی بکشند و شاید بتوان گفت در روزی که بازی خوبی از تیم فوتبال استقلال شاهد نبودیم، تیم فوتبال استقلال از شکست گریخت و در نهایت این بازی بازهم به تساوی انجامید و چهارمین تساوی پیاپی پرسپولیس نیز رقم خورد.

با این تساوی استقلال در رده دوم جدول قرار گرفت و امکان حضور در رده اول را از دست داد. تیم فوتبال پرسپولیس نیز با این تساوی با دو مسابقه کمتر و ۱۲ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفت.

از نکات جالب در این دیدار استفاده دو تیم از لباس‌های جدیدی بود که به نظر می‌رسید کیفیت چندان مناسبی ندارد و در خور تیم‌های بزرگ پایتخت نیست. این دیدار که از شبکه سراسری در ایران پخش می‌شد و با گزارش مغرضانه جواد خیابانی و متمایل به یکی از تیم‌ها در طول بازی همراه بود. او بارها در این دیدار به جای تمجید از تیم مورد نظر عنوان بچه‌های ایران را به کار برد.

در انتهای بازی دو مربی از بازی بازیکنان خود تمجید کردند و به داور بازی نیز که غیر از دو مورد مشکوک در این دیدار عملکرد خوبی داشت، نمره قبولی دادند.

بیشتر از ورزش