مایکروسافت در پی ایجاد تغییرات اساسی در ویندوز

حرکت به حالت تبلت و تغییر از وضعیت ماوس و صفحه‌کلید به کاربری لمسی، از جمله این تغییرات است

این روزآوری‌ها احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۱ به صورت پیش‌نمایش در دسترس قرار می‌گیرد - EDUARDO MUNOZ/AFP

مایکروسافت قصد دارد سامانه عامل ویندوز را بازآرایی کند و «نوآوری‌های بصری گسترده‌ای در کارکردهای ویندوز انجام دهد». 

طبق آگهی استخدام جدیدی که این شرکت منتشر کرده است در پی جذب مهندس نرم‌افزار ارشد برای «همکاری با بن‌سازه اصلی آن سورفیس و همکاران سازنده تجهیزات اصلی مایکروسافت به منظور ایجاد نوآوری‌های بصری گسترده‌ای در کارکردهای ویندوز است». 

در این آگهی همچنین آمده است این بازآرایی «پیامی به مشتریان ما است که ویندوز به صحنه برگشته است و به مشتریان اطمینان می‌دهد که ویندوز بهترین سامانه عامل برای کاربران است». 

طبق گزارش تارنمای تازه‌های ویندوز از جمله تغییرات ویندوز۱۰ ایجاد دگرگونی اساسی در فهرست آغاز، کاوشگر فایل و برنامه‌های درونی در راستای پیشرفته‌تر کردن آن‌ها و ایجاد واسط کاربری منسجم در کل نرم‌افزار است.

گذار روان‌تر به حالت رایانک (تبلت) و تغییر از وضعیت ماوس و صفحه‌کلید به کاربری لمسی نیز از جمله این تغییرات است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احتمال دارد که مایکروسافت براساس اعلان‌های موسوم به «ساخت ۲۰۲۰» نیز رایانه‌های خود را روزآوری کند یعنی نوار جست‌وجویی شبیه اسپات‌لایت در رایانه‌های اپل و فلویدآفیس (رقیب مجموعه برنامه‌های اداری برخط گوگل مثل داکس، شیتز و اسلایدز) در آن‌ها تعبیه کند. 

با انجام این روزآوری‌ها می‌توان اجزا را پس از ایجاد در فایل‌ها درج کرد و سپس در هر زمان دلخواه روزآوری و ویرایش کرد به طوری که فرقی نمی‌کند کجا ایجاد شده یا چطور همرسانی شده باشند. 

سپس این فایل‌ها را می‌توان در سایر محصولات مایکروسافت مثل تیمز (بن‌سازه همکاری مایکروسافت و رقیب اسلک) گنجاند. 

خبر ویراست جدید اوت‌لوک به نام وان اوت‌لوک نیز امروز به بیرون درز کرده است. به گزارش زدنت طبق توضیحی که در قسمت داشبورد وان اوت‌لوک آمده است وان اوت‌لوک (یا «مونارک») ویراست جدید اوت‌لوک است و برای کار با صفحه‌نمایش‌های بزرگ طراحی شده است و شامل رومیزی ویندوز (win32 و UWP، اینتل و ARM)، دسترسی وب اوت‌لوک (OWA)  و رومیزی سامانه عامل مک می‌شود. 

احتمال دارد این روزآوری‌ها به صورت پیش‌نمایش تا پایان سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار گیرد اما احتمالاً تا سال ۲۰۲۲ جانشین برنامه‌های اصلی ویندوز ۱۰ نخواهند شد. 

مایکروسافت به درخواست ایندپندنت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این روزآوری‌های جدید پاسخ نداده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی