هشدار وزیر دفاع عراق درباره آغاز جنگ داخلی

«کسانی هستند که می‌خواهند ما را به درگیری مسلحانه بکشانند و ما اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهیم»

در هفته‌های گذشته و همزمان با سالگرد ترور قاسم سلیمانی در عراق، پرتاب راکتی و حمله به کاروان‌های نظامی ائتلاف ضد داعش در این کشور شدت گرفته است-AHMAD AL-RUBAYE / AFP

«جمعه عناد»، وزیر دفاع عراق درباره عواقب آغاز جنگ داخلی در کشورش هشدار داد.

این مقام عراقی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که هدف قرار دادن منطقه سبز، در مرکز بغداد و هیئت‌های دیپلماتیک ممکن است کشور را به یک جنگ داخلی بکشاند که در آن شهروندان عراقی قربانی خواهند شد. او از رهبران سیاسی خواست که منافع کشور را در اولویت قرار دهند.

هشدار وزیر دفاع عراق در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته و همزمان با سالگرد ترور قاسم سلیمانی در عراق، حملات راکتی و حمله به کاروان‌های نظامی ائتلاف ضد داعش در این کشور شدت گرفته است.

وزیر دفاع عراق در این بیانیه به نقش ائتلاق بین‌المللی برای تامین امنیت کشور هم اشاره کرد و نوشت که «ما برای حمایت از ارتش عراق هنوز به ائتلاف بین‌المللی نیاز داریم.»

او گفت که تدابیر امنیتی برای اماکن و هیئت‌های دیپلماتیک در حال گسترش است و در حال رصد و ردیابی عوامل حملات راکتی هستند.

هفته گذشته و به دلیل گسترش همین ناامنی‌ها مصطفی‌ الکاظمی، نخست‌وزیر عراق و گروه‌های شبه‌نظامی حشد‌الشعبی همدیگر را تهدید به مقابله کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر دفاع عراق در بیانیه خود هشدار داده که «کسانی هستند که می‌خواهند ما را به درگیری مسلحانه بکشانند و ما اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهیم. ارتش عراق با چالش‌های بزرگی روبرو است که مهمترین آنها تعقیب بقایای داعش، عدم آموزش و ضعف دستگاه اطلاعاتی است.»

نخست‌وزیر عراق نیز به تازگی گفته است كه دولت وی اجازه نخواهد داد سلاح‌هایی که در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی قرار دارد، امنیت شهروندان عراقی را تهدید كند.

در روزهای گذشته و با بالاگرفتن تنش میان نخست‌وزیر عراق و گروه عصائب اهل حق که متهم به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد است، کتائب حزب‌الله، دیگر گروه نزدیک به سپاه قدس ایران با انتشار بیانیه‌ای مصطفی الکاظمی را تهدید کرد و نوشت که «صبر ما را محک نزنید.»