حزب‌الله عراق الکاظمی را تهدید کرد: صبر ما را محک نزنید

شبه‌نظامیان خواستار آزادی فرد زندانی متهم به شلیک راکت به منطقه سبز عراق هستند

شبه نظامیان کتائب حزب‌الله عراق عصر شنبه الکاظمی را تهدید کردند-IRAQI PRIME MINISTER'S PRESS OFFICE / AFP

در پی هشدارمصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به شبه‌نظامیان عصائب اهل الحق، شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله عراق هم روز گذشته وارد عرصه شدند الکاظمی را تهدید کردند و گفتند که «صبر آنها را آزمایش نکند.»

الکاظمی گفت که شبه نظامیان در یک تهدید مستقیم، وی را خائن خطاب کرده و در توییتی اعلام کرده‌اند که در زمان مناسب، گوش‌هایش را نیز خواهند برید.

روز گذشته، نخست‌وزیر عراق، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «مسئولیت حفظ امنیت عراق بر عهده ماست که باید آن را حفظ کنیم و تسلیم اقدامات خودسرانه نخواھیم شد.»

در همین رابطه، العربیه به نقل از صفحه توییتر سخنگوی کتائب، ابوعلی العسکری نوشت: «این منطقه مانند قلع داغ در حال جوشیدن است و احتمال جنگ تمام‌عیار وجود دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه، افراد وفادار به شبه‌نظامیان عصائب اهل‌الحق، در یک کلیپ ویدئویی، نخست‌وزیر عراق را تهدید کردند. آنها ۴۸ ساعت به دولت عراق فرصت دادند تا حسام الزرجاوی، فرد زندانی متهم به شلیک راکت به منطقه سبز عراق را آزاد کند.

وی پس از تهدیدهای عصائب اهل‌الحق در توییتی افزود: «ما بی‌سروصدا کار کردیم تا اعتماد مردم به سرویس‌های امنیتی و ارتش را، که متزلزل شده، جبران کنیم.»

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «ما خواستار آتش‌بس هستیم تا مانع از افتادن کشورمان در یک ماجراجویی بیهوده دیگر شویم. اما در صورت لزوم آماده یک رویارویی قاطع هستیم.»

بیشتر از جهان