یک «زن» همراه با قاضی منصوری در رومانی بوده است

هنوز ابهامات فراوانی درباره این پرونده و نحوه مرگ آقای منصوری وجود دارد

وکیل خانواده غلامرضا منصوری می گوید که یک زن در رومانی همراه او بوده است - عکس از ایسنا

وکیل خانواده غلام‌رضا منصوری دررابطه‌با وضعیت پرونده گفت که اطلاعاتی مبنی‌بر همراهی یک خانم با غلام‌رضا منصوری در رومانی وجود دارد.

محمود علیزاده طباطبایی به هویت این زن و ارتباطش با قاضی منصوری اشاره‌ای نکرد ولی گفت: «این موضوع صددرصد صحت دارد. در این لایحه اسم این خانم ذکر شده است تا از ایشان نیز کسب اطلاع شود.»

طباطبایی دراین‌رابطه گفت که تاکنون گزارش و اطلاعاتی به دست ما نرسیده است. حتی اموال و اجناسی که همراه قاضی منصوری بوده نیز به دست خانواده نرسیده است. بر همین اساس در جهت رفع ابهامات، لایحه‌ای به بازپرس ارائه خواهیم داد که در آن لایحه افرادی که لازم است برای رفع ابهامات احضار شوند را معرفی کرده‌ایم.

او افزود قرار بود ملاقاتی با سفیر رومانی در تهران داشته باشیم که اعلام شد سفیر تغییر خواهد کرد و باید با سفیر جدید ملاقات داشته باشیم.

وکیل خانواده غلام‌رضا منصوری تأکید کرد که طبق فایل‌های صوتی و تصویری که تا چند ساعت قبل از حادثه از قاضی منصوری موجود است، روحیه ایشان به‌هیچ‌وجه متناسب با روحیه کسی که قصد خودکشی دارد، نیست.

وی پیش‌تر نیز گفته بود که هیچ فیلمی مبنی‌بر تأیید موضوع خودکشی در پرونده نیست و تنها گزارشی از دادستانی رومانی در پرونده وجود دارد که در آن اعلام شده غلام‌رضا منصوری خودکشی کرده که حتی به ما اجازه داده نشد رونوشتی از آن گزارش برداریم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غلام‌رضا منصوری در سال‌های گذشته نقش مهمی در سرکوب روزنامه‌نگاران ایرانی داشت در پرونده فساد در قوه قضائیه جمهوری اسلامی به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه برای کارسازی در ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در لواسان متهم شده بود.

پیش‌تر گفته شده بود که آقای منصوری در آلمان اقامت دارد. بااین‌حال ۲۴ خرداد اعلام شد که غلام‌رضا منصوری، در کشور رومانی دستگیر شده است.

پس از این ماجرا، ناگهان اعلام شد که قاضی منصوری در هتلی در شهر بخارست خودکشی کرده است.

آقای منصوری قبل از مرگ به خانواده‌اش گفته بود که او تهدید شده است و قرار است او را قربانی کنند. 

درحالی که مقام‌های قضایی ایران و رومانی مرگ آقای منصوری را خودکشی اعلام کرده‌اند هنوز ابهامات فراوانی درباره این پرونده و نحوه مرگ آقای منصوری وجود دارد و این احتمال نیز مطرح شده است که وی به دستور نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و به دست مافیای مواد مخدر مرتبط با این نیروها کشته شده است.