گارد ملی مراسم تحلیف بایدن را پشتیبانی می‌کند

بیش از چهار هزار نیرو از ۳۰ ایالت به واشینگتن اعزام می‌شوند

تصویر جو بایدن و همسرش جیل در مراسم سوگند معاونت وی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما - EMMANUEL DUNAND / AFP

قرار است هزاران نیروی گارد ملی ایالات متحده برای پشتیبانی از مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن به واشینگتن دی‌سی اعزام شوند.

تا کنون فرماندهان ارتش و نیروی هوایی ۳۰ ایالت قول داده‌اند به برگزاری مراسم ۴۶ امین رییس جمهوری ایالات متحده در اواخر این ماه کمک کنند.

قرار است در شامگاه ۲۰ ژانویه که آقای بایدن بالای پله‌های کاخ کنگره ایالات متحده به مقام ریاست جمهوری می‌رسد بیش از ۴ هزار نیروی مسلح در دسترس باشند.

کریگ کلپر سرگروهبان ارشد نیروی هوایی و سخنگوی گارد ملی در مصاحبه با تارنمای ارتش گفت: «این بزرگ‌ترین رویدادی است که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و طی آن گارد ملی وارد عمل می‌شود.

هم‌اکنون طبق تعهدی که چند ایالت داده‌اند بیش از ۴ هزار نفر اعزام خواهند شد اما احتمال دارد این رغم به راحتی به ۷ هزار نفر هم برسد یا حتی کاهش یابد که به وضعیت مراسم تحلیف بستگی دارد. در حال حاضر دقیقاً نمی‌دانیم مراسم چه وضعیتی خواهد داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای پشتیبانی از  مراسم تحلیف دونالد ترامپ حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نیروی گارد ملی را اعزام کرده بودند اما برقراری محدودیت‌های ناشی از کرونا به این معنا است که مراسم تحلیف آقای بایدن با حضور افراد کم‌تری برگزار می‌شود.

نیروهای گارد ملی با کنترل ازدحام، نظارت بر تردد، پشتیبانی ارتباطات و امدادرسانی اضطراری به اجرای قانون و نیروی پلیس پارک دی‌سی کمک خواهند کرد.

آقای کلپر افزود: «بخش اعظم کارهایی که انجام می‌دهیم فقط جلوگیری از ازدحام است. مثل بستن خیابان و بخش‌های ورودی مناطقی خاص.

معمولاً در مراسم تحلیف از چند روز قبل به آن جا می‌رویم. در واقع شماری از نیروها را در حال حاضر آنجا مستقر کرده‌ایم»

اوایل امسال که راه‌پیمایی‌هایی به مناسبت کشته شدن جرج فلوید در واشینگتن‌دی‌سی به راه افتاده بود بیش از ۵هزار و ۲۰۰ نیروی گارد ملی را برای کمک به پلیس به این شهر فرستاده بودند.

مقامات سپاه ملی می‌گویند بعید است در روز تحلیف تظاهراتی رخ دهد اما تأکید می‌کنند که در حالت آماده‌باش خواهند بود.

آقای کلپر می‌گوید: «همیشه به ملاحظات امنیتی توجه داریم و اگر ماجرایی پیش بیاید که به اعمال قانون نیاز باشد برای کمک وارد عمل می‌شویم.

در هیچ مراسم تحلیفی در گذشته، ضرورت نداشت که دست به اعمال قانون بزنیم.

در این مراسم تحلیف هم بعید است چنین ضرورتی پیش بیاید ولی با این حال برنامه‌ریزی کرده‌ایم با نیروهای بیش‌تری در صحنه حاضر شویم که در صورت لزوم اقدام کنیم.»

© The Independent