ملکه بریتانیا، به لوئیس همیلتون لقب شوالیه داد

همیلتون از حامیان سرسخت جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» است

همیلتون اولین قهرمانی جهان خود را با تیم مک‌لارن در سال ۲۰۰۸ به دست آورد - Andrej ISAKOVIC / AFP

در آستانه سال نو میلادی، لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی و قهرمان جهانی مسابقات فرمول یک، از ملکه بریتانیا لقب شوالیه گرفت و به این ترتیب، عنوان «سِر» به اول نامش افزوده شد.

همیلتون سی وپنج ساله در ماه نوامبر، در مسابقه جایزه بزرگ ترکیه برای هفتمین بار به قهرمانی جهان رسید و با رکورد مایکل شوماخر، راننده افسانه‌ای آلمانی، برابر شد.

همیلتون اولین قهرمانی جهان خود را با تیم مک‌لارن در سال ۲۰۰۸ به دست آورد و نام خود را به عنوان جوان‌ترین قهرمان فرمول یک جهان و نیز اولین قهرمان سیاهپوست این رشته ورزشی در تاریخ ثبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سپس به تیم مرسدس بنز پیوست و عنوان قهرمانی جهان را در شش سال گذشته،‌ جز در سال ۲۰۱۶،‌ تکرار کرد.

همیلتون از حامیان پرشور جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» است و در مصاحبه‌ای گفته است که این جنبش به او الهام بخشید تا به هفتمین عنوان قهرمانی خود برسد.

همیلتون در سال ۲۰۲۰ با پشت سرگذاشتن یورگن کلوپ، مربی تیم فوتبال لیورپول،‌ به عنوان شخصیت ورزشی سال ۲۰۲۰ بریتانیا انتخاب شد.

در میان شخصیت های دنیای ورزش که لقب شوالیه گرفته اند، الکس فرگوسن مربی سابق منچستریونایتد، کنی دالگلیش مربی سابق لیورپول، و اندی ماری تنیس باز بریتانیایی اند.

همیلتون پس از قهرمان جهان در مصاحبه‌ای گفت: «کودکان رنگین‌پوست خیلی زیادی هستند که لیاقت فرصتی برای پیشرفت دارند،‌ اما واقعیت این است که از فرصت برابر برخوردار نیستند.» او افزود که «شادی و موفقیت قهرمانی‌ها عالی ولی زودگذر است»، و اضافه کرد که به فعالیت برای برابری نژادی ادامه خواهد داد.

بیشتر از ورزش