هشدار تند فرمانده سپاه درباره مذاکره بر سر توان موشکی ایران: خط قرمز است

حاجی‌زاده: آنچه از توان موشکی در غزه و لبنان می‌بینید با حمایت ایران صورت گرفته است

حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه- AMIR KHOLOOSI / ISNA NEWS AGENCY / AFP

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید برنامه موشکی جمهوری اسلامی خط قرمز است و اجازه مذاکره درباره آن به هیچ مسئولی داده نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، امیرعلی حاجی‌زاده در گفت‌وگو با تلویزیون المنار گفت، توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و غلط می‌کند کسی بخواهد در این زمینه مذاکره کند.

با احتمال گفت‌وگوی ایران و آمریکا برای بازگشت به تعهدات خود در برجام پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن، احتمال مذاکره بر سر مسائل دیگر نیز افزایش یافته است.

آمریکا و متحدان اروپایی آن در توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ با ایران پیشتر خواستار گفت‌وگو درباره برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی و فعالیت‌های منطقه‌ای آن شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده هوافضای سپاه در گفت‌وگوی خود با المنار با اشاره به این موضوع گفت، اجازه مذاکره درباره توان موشکی به هیچ مسئولی داده نمی‌شود و این خط قرمز است.

حاجی‌زاده با بیان این که هیچ‌کس ما را به محدودیت برد دو هزار کیلومتر مجبور نکرده، گفت ما بر سر توان موشکی با کسی صحبت نمی‌کنیم و این برد برای ما ابدی هم نیست.

وی همچنین گفت جمهوری اسلامی از هر کس که با اسرائیل مقابله کند حمایت خواهد کرد و آنچه از توان موشکی در غزه و لبنان می‌بینید با حمایت ایران صورت گرفته است.

این فرمانده سپاه پاسداران در مورد موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین الاسد در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس گفت، فقط به حیثیت آمریکا ضربه زدیم.

حاجی‌زاده افزود، همه توان موشکی‌مان پای کار بود و اگر آنها پاسخ می‌دادند، همه پایگاه‌هایشان از اردن تا عراق و خلیج فارس و همه ناوهایشان حتی در اقیانوس هند را می‌زدیم.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۹۸ در نزدیکی بغداد هدف پهپادهای ارتش آمریکا قرار گرفت و کشته شد. ایران در پاسخ پایگاه عین الاسد را موشک‌باران کرد، اما هیچ تلفاتی نداشت.

آمریکا از حمله متقابل خودداری کرد، اما تنش به حدی بود که پدافند موشکی سپاه پاسداران یک هواپیمای مسافری را، با کلیه سرنشینان آن که عمدتا ایرانی بودند، به اشتباه ساقط کرد.