تهدید روحانی به انتقام‌گیری از آمریکا در یک روز مناسب

رئیس جمهور ایران کشته شدن قاسم سلیمانی را «داغی بر دل» جمهوری اسلامی توصیف کرد

آمریکا رژیم ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان و عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌داند-عکس از خبرگزاری مهر

رییس جمهوری ایران روز پنجشنبه، در مراسمی در تهران، کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ارتش آمریکا در عراق را «داغی بر دل» جمهوری اسلامی توصیف کرد که هرگز فراموش نخواهد شد و گفت انتقام مرگ او در «یک روز مناسب» گرفته خواهد شد.

حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو گفت، «یکی از ظلم‌های غیرقابل گذشت (دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا) شهادت سلیمانی و ابو مهدی المهندس بود ... اینها باید بدانند این داغی بود بر دل ما ... و انتقام آن را ملت‌های منطقه و ایران در روز مناسبی خواهند گرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قاسم سلیمانی، و ابو مهدی المهندس معاون فرمانده حشد الشعبی عراق، ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی ارتش آمریکا قرار گرفتند و کشته شدند. ایران پنج روز بعد یک پایگاه آمریکایی‌ها در عراق را موشک‌باران کرد، اما تلفات انسانی در پی نداشت و می‌گوید هنوز در پی انتقام است.

همزمان با نزدیک شدن به نخستین سالگرد کشته شدن سلیمانی، اظهارات تهدیدآمیز مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، و در نتیجه نگرانی غرب و کشورهای منطقه از احتمال انجام یک حمله نظامی از سوی ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه و بروز یک درگیری نظامی، افزایش یافته است.

آمریکا رژیم ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان و عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌داند و می‌گوید هدف از اعمال فشار بر جمهوری اسلامی، تغییر رفتار آن است. تهران این اتهام را رد می‌کند و دخالت‌های آمریکا و حضور نظامی کشورهای خارج از منطقه را دلیل اصلی ناآرامی است.

به گزارش شبکه خبر، رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان امروز خود هشدار داد، تا روزی که آمریکایی‌ها در خاورمیانه حضور دارند «منطقه روی خوش کامل مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه انشاءالله پای جنایتکاران و متجاوزین را روزی قطع خواهند کرد.»

همزمان در روز پنجشنبه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی در پیامی در توییتر، آمریکا را به تلاش برای ساخت یک «بهانه جعلی» به منظور راه انداختن جنگ علیه ایران متهم کرد و گفت در صورت درگیری احتمالی، جمهوری اسلامی آماده دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود خواهد بود.

تشدید تنش در منطقه باعث شده است آمریکا اقدام به اعزام یک زیردریایی اتمی به خلیج فارس و همچنین بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۵۲، که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند، به منطقه کند و گفته است این اقدامات جنبه بازدارندگی دارند و در واکنش به تهدیدهای جمهوری اسلامی انجام می‌شود.