شمار مبتلایان به کرونا در ووهان ۱۰ برابر آمار رسمی بوده است

پژوهشی براساس آزمایش پادتن کرونا نشان می‌دهد بیش از ۴۸۷هزار در ووهان به این ویروس آلوده شده‌اند

امدادگران در لباس ویژه محافظ کرونا در خیابانی از شهر ووهان چین، بالای سر یک بیمار بدحال مشکوک به کرونا (۳۰ ژانویه ۲۰۲۰)- Hector RETAMAL / AFP

پژوهشی که بر اساس آزمایش پادتن کرونا در ووهان انجام شده است، نشان می‌دهد که نیم‌میلیون نفر در این شهر به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند. این رقم ۱۰ برابر آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

این پژوهش که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در چین آن را انجام داده، نشان می‌دهد که شیوع پادتن کرونا در ووهان، شهری که کرونا از آنجا آغاز شد، بیشتر از سایر مناطق چین است.

در این مطالعه ۳۴هزار نفر در استان هوبئی مرکزی، از جمله شهر ووهان، و همچنین پکن، شانگهای، گوانگدونگ، جیانگسو، سیچوان و لیائونینگ برای کشف پادتن کرونا در نمونه خونشان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

وجود پادتن کرونا نشان می‌دهد که فرد قبلاً مبتلا به کرونا بوده است.

طبق یافته‌های این مطالعه، در نمونه خون ۴/۴۳ درصد افراد شرکت‌کننده از شهر ووهان پادتن کرونا یافت شده است. از آنجا که این شهر ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد، احتمالاً حدود ۴۸۷هزار نفر از ووهانی‌ها به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. این حدوداً ۱۰ برابر آمار ۵۰هزار و ۳۵۴ نفر است که پیش‌تر به‌طور رسمی اعلام شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار مبتلایان به کرونا که علائم آن را از خود نشان نمی‌دهند، هنوز قطعی نیست. اما وجود پادتن کرونا در میان این جمعیت، نشان از این دارد که ابتلا به کرونا می‌تواند گسترده‌تر از جمعیتی باشد که علائم نشان می‌دهند.

مطابق مجله علمی بریتیش مدیکال ژورنال، تنها بین ۱۷ تا ۲۰ درصد افرادی که مبتلا به کرونا می‌‌شوند، علایم نشان نمی‌دهند.

در آمار رسمی چین، موارد فاقد علائم به حساب نمی‌آیند.

این مطالعه نتیجه می‌گیرد که با توجه به میزان بالای ووهانی‌‌‌هایی که آزمایش پادتن آن‌ها مثبت شده است، اقدامات سختگیرانه‌ای که در این شهر برای مهار ویروس و جلوگیری از گسترش انجام شد، درست بوده است.

این مطالعه، احتمالاً به تردیدها درباره دقت آمار گزارش‌شده از چین می‌‌افزاید. چندین کشور چین را به عدم شفافیت در اعلام آمار کرونا متهم کرده‌اند. این هفته، مقام‌های چینی، یک روزنامه‌نگار به نام ژانگ ژان را به‌دلیل پوشش شیوع کرونا در ووهان به چهار سال زندان محکوم کرد. قرار است سازمان بهداشت جهانی در اوایل سال جدید، یک گروه حقیقت‌یاب را به ووهان بفرستد.

آخرین آمار از چین، حاکی است که در ۱۹ دسامبر تنها ۲۳ مورد ابتلا به کرونا در کل این کشور وجود داشته است.

© The Independent