ضبط ۳۳۰ کیلوگرم کوکائین در عملیات مشترک روسیه و آمریکا

اف‌اس‌بی در نمایش نادری از همکاری علنی میان روسیه و آمریکا این خبر را اعلام کرد

ارزش محموله کوکائین که بیشترش در مسکو پایتخت روسیه ضبط شد، حدود ۱۳.۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، عکس آرشیوی -  MARSHALL ISLANDS POLICE DEPARTMENT / AFP

سازمان امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) اعلام کرد که در همکاری با مسئولان آمریکایی، مقدار زیادی کوکائین ضبط کرده و یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر را متلاشی کرده است.

اف‌اس‌بی در نمایش نادری از همکاری علنی میان روسیه و آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که ۳۳۰ کیلوگرم کوکائین را در همکاری با اداره مبارزه با مواد مخدر (دی‌ئی‌ای) وزرات دادگستری آمریکا ضبط کرده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، ارزش این محموله کوکائین که بیشترش در مسکو پایتخت روسیه ضبط شد، حدود ۱۳.۶ میلیون دلار (۱۰.۷ میلیون پوند) تخمین زده می‌شود.

به گزارش رویترز، این عملیات مشترک همچنین به مسئولان کمک کرد اعضای یک گروه تبهکار را که از آمریکای جنوبی کوکائین به اروپا قاچاق می‌کردند شناسایی و دستگیر کنند.

تصاویر ویدیویی که اف‌اس‌بی در اختیار روزنامه روسی ایزوستیا گذاشت، ماموران لباس شخصی را در حال بیرون کشیدن مظنونان، جعبه‌های حاوی مواد مخدر، و پول نقد از چند خودرو نشان می‌دهد.

این عملیات در ماه می امسال در سن پترزبورگ روسیه شروع شد، زمانی که یک قاچاقچی در حال حمل یک کیلوگرم کوکائین دستگیر شد.

یک ماه بعد ماموران ۳۴ کیلوگرم دیگر کوکائین را پس از بازداشت اعضای یک باند تبهکار ضبط کردند.

به گفته اف‌اس‌بی، سپس، «در مرحله نهایی عملیات» در ماه نوامبر، «انباری در منطقه مسکو کشف شد و با بررسی آن دست کم ۲۹۵ کیلوگرم کوکائین به دست آمد.»

روابط آمریکا و روسیه در حال حاضر به دلیل اتهامات مختلفی از جمله دخالت در انتخابات آمریکا و هک کردن سازمان‌های دولتی ایالات متحده، تنش‌آلود است.

اوایل این ماه، شخصیت‌های برجسته آمریکایی گفتند که روسیه در پس حمله‌ای سایبری به چند سازمان دولتی و شرکت خصوصی بزرگ آمریکایی از جمله مایکروسافت بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیام بار، دادستان وقت آمریکا، گفت که «ظاهرا تردیدی نیست» که روسیه در پس حمله مجازی بوده، ولی به گزارش سی‌بی‌اس، روسیه این ادعا را رد کرد و گفت مستند به مدرکی نیست.

آمریکا و روسیه همچنین در تکاپوی توافق بر سر شرایط تجدید پیمان کنترل سلاح‌های هسته‌ای «استارت» هستند که شانزده روز پس از تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا منقضی می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ماه نوامبر آقای بایدن را به دلیل «لحن کاملا تند ضد روسی» او مورد انتقاد قرار داد، و روابط میان آمریکا و روسیه انتظار نمی‌رود که در دولت آقای بایدن بهبود یابد.

بااین‌همه، به گفته رویترز، آمریکا و روسیه به همکاری در مسائل جهانی و امنیت بین‌المللی ادامه خواهند داد.

© The Independent

بیشتر از جهان