جست‌وجوی خانه «فرد مرتبط» با انفجار صبح کریسمس نشویل

در نزدیکی محل انفجار، بقایای احتمالا انسانی پیدا شده است

پلیس احتمال می‌دهد انفجار روز جمعه «انتحاری» بوده باشد - TERRY WYATT / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

یک روز پس از انفجار صبح کریسمس در نشویل، هنوز دستگیری صورت نگرفته و مظنونی در بازداشت نیست، اما پلیس «تعدادی از افرادی» را که می‌توانند به این انفجار مرتبط باشند، شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش اسوشیتد پرس، پلیس حداقل یک نفر را شناسایی کرده و در حال جست‌وجوی خانه‌ای مرتبط با آن شخص است.  

چندین سازمان مجری قانون در حال پاسخ‌گویی به تماس‌ها برای کسب اطلاعات و جمع‌آوری شواهدی هستند که در پی انفجار یک خودرو سفری-تفریحی پارک شده در صبح جمعه در مرکز شهر، پراکنده شده‌اند. راننده خودرو لحظاتی قبل از طریق بلندگو به مردم هشدار داده بود که محل را ترک کنند.  در نتیجه آن انفجار حداقل سه نفر زخمی شدند و چندین ساختمان مسکونی و تجاری در نزدیکی خیابان دوم و خیابان کُمِرس آسیب دیدند.

داگلاس کورنسکی، نماینده ویژه اف‌بی‌آی، روز شنبه به خبرنگاران گفت که نیروی پلیس نمی‌تواند اسامی افرادی را که ممکن است با انفجار مرتبط باشند، تایید کند و اضافه کرد: «ما چندین نفر را زیر نظر داریم.»

وی گفت: «ما در حال بررسی انگیزه‌های احتمالی هستیم.»

به گفته دان کوچران، دادستان آمريكا، نيروی پلیس به ۵۰۰ تماس جهت کسب اطلاعات پاسخ داده است و «پیگیر هر گونه سرنخی است.»

او روند جمع‌آوری شواهد را با «پازلی جورچین» مقایسه کرد که بر اثر یک بمب به وجود آمده است.

پلیس معتقد است که در نزدیکی محل انفجار، بقایای احتمالا انسانی «دستمال کاغذی» پیدا شده است. 

سازمان اف‌بی‌آی، اداره پلیس مترو نشویل و اداره مشروبات الکلی، دخانیات و سلاح‌های گرم، در جست‌وجوی اطلاعات در مورد مالک یا راننده خودرو و نیز افرادی هستند که پنجشنبه شب حدود ساعت ۱:۰۰ بامداد در آن محل حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس پس از دریافت گزارش‌های حاکی از تیراندازی، در حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه به مرکز شهر رفت. خودرو مزبور مقابل یک ساختمام ای‌تی‌اند‌تی پارک شده بود. راننده خودرو با بلندگویی هشدار می‌داد، «منطقه را تخلیه کنید. این‌جا یک بمب هست. در این خودرو یک بمب هست و منفجر خواهد شد.»

پیام ضبط‌شده و شمارش معکوس حدود ۱۵-دقیقه ادامه یافت، تا سرانجام ساعت ۶:۳۰ صبح انفجاری مهیب شبیه انفجار بمب توسط دوربین‌های محل ضبط شد.  بر اساس گزارش‌ها، سیستم‌های ارتباطی چندین محله قطع شدند و به «اختلال در سیستم‌های مخابراتی» دامن زدند، و آن امر روند پروازها را در فرودگاه بین‌المللی نشویل مختل کرد.

سه نفر در بیمارستان بستری شدند و در وضعیت پایدار به سر می‌برند و بیش از ۴۰ مکان تجاری آسیب دیدند. 

بیل لی، فرماندار تنسی، صبح روز شنبه جهت حمایت از تلاشهای بی‌وقفه نیرو‌های امداد و با اشاره به تأثیر «مستقیم» حادثه روی سیستم‌های ارتباطی شرکت ای‌تی‌اند‌تی در سراسر ایالت و نیز بخشهایی از ایالات آلاباما و کنتاکی، خواستار اعلام وضعیت اضطراری شد.

به گفته فرماندار، انفجار روی خدمات مسکونی و همچنین ۲۰ مرکز ایمنی عمومی و مرکز تماس با پلیس تأثیر گذاشته است.

© The Independent