تساوی یونایتد و برد آرسنال در روز باکسینگ

توپچی‌های بحران‌زده آرسنال شاگردان لمپارد را مبهوت کردند

AFP- یونایتد و لستر سیتی

هفته پانزدهم لیگ برتر باشگاه های انگلستان بعد از روز کریسمس، در روز باکسینگ از سر گرفته شد. به نظر می‌رسد ریشه نامگذاری این روز تعطیل که ۲۶ دسامبر هر سال میلادی جشن گرفته می‌شود، از واژه «باکس» به معنای «جعبه» هدایای کریسمس باشد. مسابقات فوتبال در کشور انگلستان همه‌ساله در این روز به خصوص نیز برگزار می‌شود.

تیم فوتبال منچستر یونایتد که به شهرلستر رفته بود تا در مقابل تیم لسترسیتی قرار بگیرد، می‌توانست با پیروزی در این دیدار حساس، خود را به رده دوم جدول در فاصله دو امتیازی لیورپول، با یک بازی کمتر، قرار بدهد. تیم لستر نیز که با مربیگری «برندان راجرز» در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، به دنبال یک پیروزی دیگر و باقی ماندن در جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این بازی بسیار زیبا و دیدنی بود. هر دو تیم در این دیدار موقعیت‌های بسیار زیادی داشتند و سهم هر کدام دو گل بود. در این دیدار «برونو فرناندز» از یونایتد عملکرد خوبی داشت و موفق شد یک گل به ثمر برساند. او یک پاس منجر به گل هم ارسال کرد. اما موضوعی که کاملا محسوس به نظر می‌رسید، عملکرد ضعیف خط دفاعی منچستر بود.

بازی ضعیف «لوک شاو» در سمت چپ و «اریک بایی» در مرکز خط دفاعی در کنار کاپیتان «مگوایر» کاملا مشهود بود. موضوعی که در تمامی مسابقات برای «سولشر» مشکل‌ساز شده است و به نظر می‌رسد در حال حاضر راه‌حلی برای آن وجود ندارد. در انتهای بازی سولشر بیان کرد که از عملکرد بازیکنانش راضی نیست چراکه آن‌ها موقعیت‌های صددرصد را به گل تبدیل نمی‌کنند. با این تساوی، تیم یونایتد در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

اما در حساس‌ترین بازی، تیم آرسنال بحران‌زده در ورزشگاه امارات به مصاف تیم چلسی رفت. تیم آرسنال که روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، رودرروی تیم «فرانک لمپاردی» قرار گرفت که موفق شده بود در بازی قبلی، تیم وستهام رو مغلوب کند. در نیمه نخست این مسابقه تیم «آرتتا» نمایش بسیار خوبی داشت و مشخص بود که با آنالیز کامل به این دیدار پا گذاشته‌ است. تیم چلسی که در نیمه اول عملا حرفی برای گفتن نداشت، دو بار دروازه خود را باز شده دید؛ اما کار در اینجا تمام نشد و تیم آرسنال موفق شد گل سوم را نیز به ثمر برساند. بعد از گل سوم، تیم چلسی روند بهتری را پیش گرفت و بعد از زدن گل اول موفق شد یک خطای پنالتی نیز به دست آورد که با عکس‌العمل فوق‌العاده «برنت لنو»، دروازه‌بان تیم آرسنال، این توپ به گل تبدیل نشد و جدال لندنی‌ها با نتیجه سه بر یک به نفع آرسنال به پایان رسید. این برد هدیه آن‌ها در روز باکسینگ برای هوادارانشان بود. با این پیروزی شاید تیم آرسنال و یاران آرتتا توانسته باشند اندکی از شرایط سخت فاصله بگیرند هرچند کماکان در انتها و رده چهاردهم جدول قرار دارند.

بیشتر از ورزش