باز شدن درهای خروجی تیم تاتنهام برای دله آلی

او که در زمان مربی‌گری پوچتینو از ارکان اصلی تیم بود حالا به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شده است

دله آلی ۲۴ ساله یک بازیکن تکنیکی و دارای مهارت بسیار بالا با توپ است- PETER POWELL / POOL / AFP

دله آلی، از بازیکنان جوان و آینده‌دار تیم فوتبال تاتنهام و تیم ملی انگلستان، مدت زیادی‌ است که از شرایط مناسب برای حضور در میدان‌ها دور مانده است. او که در زمان مربی‌گری پوچتینو از ارکان اصلی تیم بود، حالا به یک نیمکت‌نشین محض تبدیل شده است. 

دله آلی ۲۴ ساله یک بازیکن تکنیکی و دارای مهارت بسیار بالا با توپ است و در سال‌های اخیر گل‌های سرنوش‌ سازی نیز برای تانهام  به ثمر رسانده است. اما حالا مدتی است که با سرمربی کنونی تاتنهام یعنی ژوزه مورینیو، دچار مشکلی شده است که تازه هم به نظر نمی‌رسد. 

مشکلات ژوزه مورینیو از زمان حضورش در رئال مادرید نشأت می‌گیرد. او با بازیکنان بزرگ تیم‌هایی که در آنها مربیگری می‌کند دچار مشکل می‌شود، چرا که او فردی از خود راضی و مغرور است تا جایی که حاضر است تیمش ببازد ولی بازیکنان را بازی ندهد. 

در دوران حضورش در رئال مادرید، ایکر کاسیاس دروازه بان اول تیم را به گفته خودش به دلیل پا به سن گذاشتن نیمکت‌نشین کرد، پس از بازگشتش به تیم چلسی فرانک لمپارد و جان تری، کاپیتان‌های تیم را از تیم اصلی خارج کرد، و در تیم منچستر یونایتد به راحتی مهمترین بازیکن و کاپیتان آن زمان، تیم یعنی وین رونی را بیشتر اوقات حتی از لیست ۱۸ نفره تیم خارج می‌کرد. حالا هم نوبت به بازیکن جوان و جویای نام تاتنهام رسیده است، و چنین اقدامی از جانب ژوزه تازگی ندارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما کار به اینجا تمام نشد و ژوزه تصمیم گرفت تا در بازی مقابل استوک  در جام اتحادیه از دله آلی استفاده کند. او از ابتدای بازی به میدان رفت و فرصت بسیار خوبی بود تا بتواند مجدداً اعتماد مورینیو را به دست آورد. این اولین بازی دله آلی بعد از ۲۹ نوامبر به شمار می‌رفت که از ابتدا در ترکیب اصلی تیم قرار می‌گرفت. اما با تمامی این اوصاف، به نظر می‌رسید که  دله به دلیل نیمکت نشینی‌های زیاد، انگیزه و اعتماد به نفس خود را از دست داده است. این وضعیت در نیمه دوم بسیار مشهود بود، چرا که با تکروی‌های او و از دست دادن توپ، تیم استوک موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. همین کار هم باعث شد تا جوزه در دقیقه ۶۶ او را تعویض کند. در نهایت، تاتنهام ۳ بر ۱ پیروز این بازی بود، اما در پایان بازی مورینیو از عمکرد دله آلی بسیار انتقاد کرد. او گفت دله باید بداند که در یک مسابقه چه وظیفه‌ای به عهده دارد. یک بازیکن در آن پست باید بداند که به جای مشکل ایجاد کردن برای بازکنان هم‌تیمی‌‌اش، چگونه برای آنان موقعیت خلق کند. 

با این تفاصیل، به نظر می رسد که کار دله و تاتنهام تمام شده است، و دله قصد دارد در ژانویه به تیم پی اس جی که احتمالاً با مربی‌گری پوچتینو همراه خواهد بود بپیوندد. شاید این انتقال بتواند فوتبال از دست رفته دله الی را به او باز گرداند.  

بیشتر از ورزش