مرگ تهیه‌کننده سریال نتفلیکس در چین بر اثر مسمومیت

پلیس شانگهای یک نفر را در رابطه با این قتل دستگیر کرده است

لین چی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل  یوزو - YOOZOO

لین چی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل  یوزو (Yoozoo) که یکی از تهیه‌کنندگان سریال در شرف پخش نتفلیکس به نام «مسئله سه بدن» (The Three-Body Problem) است، بر اثر مسمومیت در چین در گذشته است.

هالیوود ریپورتر با استناد به بیانیه‌‌ نتفلیکس، خبر درگذشت لین چی را در روز کریسمس در سن ۳۹ سالگی منتشر کرده است.

هفته گذشته، چهارشنبه  ۲۳ دسامبر، اداره امنیت عمومی شانگهای در بیانیه‌ای اعلام کرد که لین چی پس از مسموم شدن تحت معالجه قرار گرفته بود و همكار وی با نام خانوادگی شو، در جریان تحقیقات دستگیر شده است.

در این بیانیه آمده است: «در ساعت ۵ عصر ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۰، پلیس از یک بیمارستان تماسی درباره بیماری با نام خانوادگی لین دریافت کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«بیمارستان اعلام کرد که در طی معالجه این بیمار متوجه شده است که او مسموم شده است. به دنبال این تماس، پلیس تحقیقات را آغاز کرد.»

«در جریان تحقیقات در محل و مصاحبه‌های بعدی، پلیس دریافت که مظنون اصلی فردی به نام شو است که یکی از همکاران فرد قربانی، لین، بوده است. مظنون (شو) دستگیر شده است و تحقیقات ادامه دارد.»

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که پیش از این حادثه دعوایی بین مدیران این شرکت بازی‌های کامپیوتری در چین رخ داده بوده است. گفته می‌شود که وی پس از نوشیدن یک فنجان چای مسموم، بیمار شده است.

نتفلیکس حق تولید اقتباس انگلیسی از سه‌گانه «مسئله سه بدن» را بر اساس کتاب‌های علمی تخیلی پرفروش لیو سیکسین به دست آورده است.

لین تهیه‌کننده این سریال برای نتفلیکس بود. دیوید بنیاف و دی بی ویس که خالق سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) هستند، قرار است هدایت این سریال را برعهده داشته باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان