رابطه جنسی زنان در ایام کریسمس کمتر و در شب سال نو به اوج خود می‌رسد

بنا به یک پژوهش، میل و کشش جنسی در روز بعد از کریسمس بازمی‌گردد و تا شب سال نو میلادی باقی می‌ماند

تعهدات خانوادگی در عید کریسمس تمایلات جنسی را خاموش می‌کند- Pixabay

شاید کریسمس ایام محبت و شادی باشد، اما ظاهرا نه در اتاق خواب.

بنا به یک پژوهش تازه، زنان در سه روز پیش از عید کریسمس به گونه‌ای چشمگیر کمتر رابطه جنسی برقرار می‌کنند، و در مقابل،  این روند با افزایشی چشمگیر در عید سال نو میلادی دنبال می‌شود. 

این گزارش می‌گوید که افزایش رابطه جنسی در سال نو حتی از فعالیت‌های جنسی روز «والنتاین» نیز بیشتر است و به افزایش تعداد زایمان در سپتامبر همان سال منجر می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد کالیفرنیا  این نتیجه‌گیری را با مطالعه داده‌های برنامک نرم‌افزاری بهداشت زنان، «کلو»، و با هدف درک بهتر عادات جنسی زنان انجام داده‌اند. 

کاربران این برنامک می‌توانند ناشناس و بدون افشای هویت رسمی‌‌شان، فعالیت‌های جنسی خود را وارد آن کنند. اطلاعات وارد شده در این برنامک شامل داده‌های بیش از ۵۰۰ هزار زن در بریتانیا، فرانسه، برزیل و آمریکاست. 

این پژوهش نشان می‌دهد که تعطیلات فصلی، از جمله روزهای تعطیل ملی و روز ولنتاین، همواره با اوج فعالیت‌های جنسی همراه است، اما عکس این قضیه در مورد کریسمس صادق است و فعالیت جنسی تقریباً تا ۲۵ دسامبر کاهش می‌یابد.

لورا سایمول، یکی از پژوهشگران، می‌گوید: «‌در مورد زنان جوانتر یا بی‌فرزند، دلیل این امر می‌تواند آن باشد که آن‌ها کریسمس را به جای شریک جنسی‌ خود، با والدین‌شان می‌گذرانند.»

دکتر جکی گاب، رئیس بخش روبط شخصی برنامک خیریه «پِرد» و استاد جامعه شناسی و نزدیکی جنسی در دانشگاه آزاد، تصدیق می‌کند که تعهدات خانوادگی در عید کریسمس تمایلات جنسی را خاموش می‌کند. 

او در گفت‌وگو با ایندیپندنت گفت: «زنان اغلب در تعطیلات بار مسئولیت‌های خانوادگی را بر دوش می‌کشند که شامل خرید و بسته‌بندی هدایا، تهیه خوراک، تزئینات و حتی ایجاد روح کریسمس در خانه است.» 

«در اغلب موارد، این به معنای خستگی زنان و نبودِ تمایل به رابطه جنسی، به ویژه در روزهای پیش از کریسمس است که مسئولیتشان بیشتر می‌شود. 

«در دیگر موارد، زنانی را دیده‌ام که چنان زیر بار درگیری و مسئولیت‌های خود می‌روند که رابطه جنسی را از خود و شریکشان دریغ می‌کنند؛ با این امید که در رابطه‌شان درحول و حوش کریسمس در موضع قدرت باشند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به این پژوهش، میل و کشش جنسی در روز بعد از کریسمس بازمی‌گردد و تا شب سال نو باقی می‌ماند و اوج آن درروز اول ژانویه است، و البته هرگونه رابطه جنسی پس از نیمه شب ۳۱ دسمابر (شب سال نو) نیز جزو آمار روز سال نو وارد می‌شود.

این افزایش رابطه جنسی نه تنها در بریتانیا، بلکه در تمام کشورهای مورد مطالعه کارشناسان دیده شده است.

دکتر جکی می‌گوید: «سال نو زمان آرامش و شادی و به معنی جذابیت بیشتر  رابطه جنسی است؛ به ویژه که مشروبات الکلی هم در کار باشد. سال نو همچنین اوقاتی است که مردم به فکر آغازی جدید هستند و بسیاری از مردم تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند.»

سایمول و همکارانش داده‌های خود را با آمار زاد و ولد در هر کشور نیز مقایسه کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که موارد تولد میان ماه‌های ژوئن و نوامبر در نیم‌کره شمالی افزایش می‌یابد و در بریتانیا در ماه سپتامبر، درست نه ماه پس از سال نو، به اوج خود می‌رسد.

پژوهشگران معتقدند که عادات جنسی ما در تعطیلات، همراه با تغییرات فصلی و تاثیر این عوامل در توانایی باروری بشر، توجیه کننده افزایش آمار زاد و ولد است. 

میکائلا مارتینز، استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک که در این پژوهش شرکت داشته است، می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم ترکیب این دو عامل در شکل دادن به موارد زاد و ولد فصلی در تجربه دنیای واقعی دخیل است.»

این پژوهش مقدماتی است و هنوز مورد مطالعه و تایید دیگر پژوهشگران قرار نگرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی