محافظت فوری از افرادی که در معرض کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند

با روش درمانی جدید در صورت ابتلای یک نفر در منزل به کووید-۱۹، می‌توان از ابتلای دیگران به این بیماری جلوگیری کند

پژوهشگران بیمارستان کالج دانشگاهی لندن مشغول بررسی یک روش درمانی پادتن‌محور تولید آسترازنکا هستند-Mario Tama/Getty Images/AFP

محققان مشغول آزمایش روشی مبتنی بر پادتن برای درمان کووید-۱۹ هستند. این شاهکار نجات‌بخش می‌تواند از ابتلای کسانی که در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند، جلوگیری کند.

پژوهشگران بیمارستان «کالج دانشگاهی لندن» مشغول بررسی این روش درمانی پادتن‌محور تولید آسترازنکا هستند تا ببینند آیا می‌توانند بدن افرادی که به آن نیاز دارند را ایمن کند یا نه. این روش درمانی که بخشی از طرح «در تعقیب طوفان» (استورم چیسر) است، در صورت ابتلای یک نفر در منزل به کووید-۱۹، می‌تواند از ابتلای دیگران به این بیماری جلوگیری کند.

همزمان در بیمارستان کالج دانشگاهی لندن طرح آزمایشی دیگری به نام به «پراونت» نیز در دست اجرا است تا بررسی شود آیا می‌توان از این روش برای درمان بیمارانی که ضعف دستگاه ایمنی دارند و در معرض این ویروس قرار گرفته‌اند بهره برد یا خیر.

پروفسور پوویس، مدیر امور ملی درمان سازمان ملی خدمات بهداشتی انگلستان گفت: «همکاری‌ مستمر سازمان ملی خدمات بهداشتی در انجام طرح‌های جهانی پیشرو برای مبارزه با کووید-۱۹ چشمگیر است. انجام این دو طرح آزمایشی بالینی، گام مهمی در آزمایش روش‌های درمانی جدید است؛ زیرا درمان‌های مبتنی بر پادتن ممکن است بتواند گزینه مناسبی برای درمان گروهی از بیماران مانند بیماران دچار ضعف دستگاه ایمنی باشد که نمی‌توانند از واکسن استفاده کنند.»

پژوهشگران طرح «در تعقیب طوفان» از روز دوم دسامبر یعنی از زمان ورود این طرح به مرحله سوم آزمایش‌ها تاکنون، واکسن جدید این طرح تحقیقاتی را به ۱۰ نفر تزریق کرده‌اند و قصد دارند این آزمایش‌ها را روی یک هزار و ۱۲۵ نفر در سراسر جهان، شامل کارکنان بهداشتی درمانی، دانشجویان خوابگاهی و کسانی که تازه در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، انجام دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این واکسن قرار است روی افرادی که تحت مراقبت‌های پزشکی درازمدت قرار دارند، ارتشی‌ها و کارگران کارخانه‌ها نیز آزمایش شود.

دکتر کاترین هولیهان، ویروس‌شناس کالج دانشگاهی لندن و رئیس طرح آزمایشی در تعقیب طوفان گفت: «می‌دانیم که این ترکیب حاوی پادتن می‌تواند ویروس را خنثی کند. بدین ترتیب امیدواریم با تزریق این ماده افرادی که در معرض ویروس بوده‌اند فورا در برابر ابتلا به کووید-۱۹ مقاوم شوند؛ زیرا بعد از تماس با ویروس دیگر برای تزریق واکسن دیر است.»

طرح آزمایشی پراونت همزمان روی افراد مسن‌تر و کسانی که تحت مراقبت‌های پزشکی درازمدت قرار دارند و نیز افراد مبتلا به سرطان و ایدز نیز اجرا می‌شود.

دکتر نیکی لانگلی، مشاور بیماری‌های عفونی کالج دانشگاهی لندن که نماینده ارشد این دانشگاه در مدیریت طرح پراونت است گفت: «می‌خواهیم کاری کنیم که هرکس واکسن به دردش نمی‌خورد گزینه دیگری در اختیار داشته باشد که به همان میزان از او در برابر این بیماری محافظت کند.»

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان