میلیاردر آمریکایی تنها با ۲۲ میلیون دلار مالک مزرعه نورلند مایکل جکسون شد

صاحبان این ملک در سال ۲۰۱۶ آن را به قیمت ۱۰۰میلیون دلار به فروش گذاشته‌ بودند

نمای هوایی از مزرعه «نورلند» مایکل جکسون در سال ۲۰۰۱- Jason Kirk / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

یک میلیاردر آمریکایی مزرعه «نِوِرلند» (ناکجاآباد) مایکل جکسون را به بهای ۲۲میلیون دلار خریداری کرد. این قیمت ۷۸ میلیون دلار کمتر از قیمتی است که در سال ۲۰۱۶ برای این مزرعه درخواست شده بود.

رونالد برکل، تاجر میلیاردری که متخصص خرید و ادغام فروشگاه‌ها در ایالات‌متحده است، این ملک یک‌هزار و ۹۳ هکتاری واقع در لوس‌الیووس در نزدیکی سانتابارابارا را خریده است.

به گزارش نشریه وال‌استریت ژورنال، برکل این ملک را به بهای ۲۲میلیون دلار خریداری کرده واین مبلغ خیلی کمتر از قیمت‌هایی است که پیش از این، مالکان بر این مزرعه گذاشته‌بودند.

در سال ۲۰۱۶ مزرعه «نورلند» را به قیمت ۱۰۰میلیون دلار به فروش گذاشته‌ بودند؛ یک سال بعد بهای آن را به ۶۷میلیون دلار کاهش دادند؛ در سال ۲۰۱۹ قیمت را باز هم کاهش دادند و ۳۱ میلیون دلار درخواست کردند.

در خبرها آمده است که برکل به خرید این مزرعه به‌عنوان «فرصتی برای سرمایه‌گذاری در مستغلات» می‌نگرد و نمی‌خواهد در نزدیکی دریاچه متصل به این مزرعه شعبه جدیدی برای باشگاه خصوصی «سوهوهاوس» باز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایکل جکسون این ملک را در سال ۱۹۸۸ خرید و نام «نورلند» را برای آن برگزید که برگرفته از نام سرزمینی خیالی در داستان «پیتر پن» است. این داستان درباره پسربچه‌ای است که هرگز بزرگ نمی‌شود.

جکسون این مزرعه را به پردیسی خصوصی برای سرگرمی‌های تفریحی خود تبدیل کرد و در آن سه خط آهن، یک قطار برقی با ریلی به طول ۳۰متر و یک چرخ‌وفلک به راه انداخت. کشتی خصوصی، قطار هوایی، خودروهای بازی و دستگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای از دیگر وسایل این شهربازی بودند.

پس از مرگ جکسون در سال ۲۰۰۹ ، وسایل شهربازی برچیده شد و بسیاری از جانوران این مزرعه را به مکان‌های دیگر منتقل کردند.

© The Independent

بیشتر از زندگی