کارگردان ترک نورلند: هواداران مایکل جکسون بی‌وقفه آزارم می‌دهند

«از هواداران مایکل جکسون بیش از مجرمان زیرزمینی و سازمان‌های تروریستی می‌ترسم»

مایکل جکسون در حال ورود به دادگاه برای رسیدگی به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان، ۲۳ مه ۲۰۰۵- AFP/Phil Klein

دن رید، خالق فیلم «ترک نورلند» از «سیل آزار بی‌وقفه» خبر داد که بعد از انتشار مستند خودش درباره مایکل جکسون دریافت کرده است.

فیلم آقای رید که در ماه ژانویه پخش شد، شامل مصاحبه‌هایی با وید رابسون و جیمز سیفچاک است، دو مردی که خواننده فقید را متهم به سوءاستفاده جنسی از آنها در دوران کودکی کرده‌اند.

آقای رید در مصاحبه اخیر خود با گاردین، از پیام‌های تهدید به مرگی خبر داد که از طرفداران مایکل جکسون دریافت کرده و توضیح داد چگونه معترضان به اعتراض مقابل دفتر او پرداختند.

آقای رید گفت: «انتظار این سیل آزار بی‌وقفه را نداشته است» که شامل ایمیل‌ها و پیام‌هایی تهدیدآمیز علیه شرکت فیلم‌سازی او و همینطور توهین به آقایان رابسون و سیفچاک بوده است.

این کارگردان اضافه کرد بعد از سخنرانی‌اش در جشنواره‌ای در شهر ادینبرا، طرفداران خواننده بیرون از مراسم با پلاکاردهایی که رویشان نوشته شده بود «مایکل جکسون بی‌گناه است» به او اعتراض کردند و یک بار دیگر هم در مقابل دفترش خودرویی پارک کرده و با بلندترین صدای ممکن موزیک مایکل جکسون را پخش کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اضافه کرد دیگر به توییت‌هایی که او را خطاب قرار می‌دهند توجهی نمی‌کند: «هیچ فایده‌ای ندارد.»

آقای رید گفت موضوع آزار بسیار شدیدتری قرار گرفته است. 

او گفت: «نمی‌خواهم بی‌تفاوت به نظر برسم، ولی تا کنون به خاطر کارم پیام‌های ناخوشایندی از جانب مردم دریافت کرده‌ام. در این بین اما، از هواداران مایکل جکسون بیشتر از مجرمان زیرزمینی و سازمان‌های تروریستی می‌ترسم.»

دن رید پیشتر در مصاحبه دیگری با رولینگ استون گفت: «ایمیل‌های خیلی وحشتناکی از طرف هواداران مایکل جکسون دریافت می‌کنم. فقط طی سه هفته گذشته چندین هزار ایمیل گرفته‌ام، ایمیل‌های مشمئزکننده به بدترین نحوی که می‌توان تصور کرد.»

آقای رید ظاهرا به خاطر این تجربه تصمیم گرفته به ساختن فیلم‌های مستند درباره موضوعات دیگر حول محور انکار حقیقت و منکرانی از این دست ادامه دهد.

مایکل جکسون دو بار به اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان مورد تحقیقات قضایی قرار گرفت. در سال ۱۹۸۴، او به هیچ اتهامی متهم نشد ولی در محاکمه سال ۲۰۰۵، از تمام اتهامات وارده تبرئه شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی