پیام کریسمس جو بایدن و همسرش: «من و جو با غم آشناییم»

دکتر بایدن در ادامه از مردم خواست که در این دوران دشوار امیدشان را از دست ندهند

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب و دکتر جیل بایدن، همسر وی، روز جمعه صبح یک پیام پراحساس توئیتری به اشتراک گذاشتند که در آن از کاربران خواسته‌اند در این سال بسیار دشوار آنچه می‌توانند برای یکدیگر انجام دهند.

پیام آقای بایدن با این عبارات آغاز می‌شود: «کریسمس مبارک، تعطیلات مبارک. جیل و من در این ایام برای شما و خانواده شما سلامتی و شادمانی آرزو می‌کنیم؛ اما می‌دانیم که برای بسیاری از شما در کشورمان سالی بسیار دشوار بوده است. ما در این موسم امید،  انسانیت و آن که چه می‌توانیم برای یکدیگر انجام بدهیم به یاد داشته‌ایم.»

بایدن در ادامه با تاکید بر آگاهی از مشکلات بیشماری که کشور با آن‌ها روبه‌رو است (از همه‌گیری کرونا و بیکاری گسترده تا دور بودن از خانواده در روزهای عید کریسمس و سال نو)، می‌گوید: «بسیاری از شما هموطنان آمریکایی من به معنی واقعی کلمه برای یافتن کار، فراهم کردن غذا و پرداخت اجاره یا وام مسکن در زحمت هستید. به ما یادآوری می‌شود که برای یاری‌دادن به یکدیگر زندگی می‌کنیم، برای تقدیم آنچه می‌توانیم و برای آن‌ که منبع کمک و امید برای دوستان و نیز بیگانگان باشیم. از طرف خانواده بایدن به خانواده شما؛ کریسمس مبارک و تعطیلات خوش.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همسر آقای بایدن، دکتر جیل بایدن، در این پیام ویدئویی  با تکرار اظهارات رئیس‌جمهور منتخب، مهر و مهربانی را خواستار شد و گفت: «برای بسیاری از خانواده‌ها این نخستین کریسمسی است که در آن عزیزی را از دست داده‌اند. جو و من این درد را می‌شناسیم و می‌دانیم در دوران غم یک کلام پرمهر می‌تواند تا چه اندازه پرمعنی باشد. این زمان همچنین فصل سپاسگزاری است. ما سپاسگزار کارکنان خط اول درمان و خدمات اساسی هستیم که خود را برای همه ما در معرض خطر قرار داده‌اند  و نیز دانشمندان  و پژوهشگرانی که تلاش کردند واکسنی تحویل دهند که یک نقطه‌عطف فوق‌العاده علمی است. ما به افراد ارتش خود فکر می‌کنیم که دور از خانه و خانواده خود هستند و جایشان خالی است. خانواده ما از فداکاری‌های شما مطلع است و قلب ما با شما است.»

 در ادامه رئیس‌جمهور منتخب بار دیگر با اشاره به سنت‌های کریسمس خانواده خود یادآور شد که وی او و همسرش امسال از برگزاری جشن‌های معمول خانوادگی خودداری می‌کنند. وی گفت: «ما معمولا در شب کریسمس ۲۰ تا ۲۵ نفر را به شام دعوت می‌کردیم اما امسال این کار را نکردیم. دلمان برای خانواده‌ تنگ می‌شود اما این کاری است که باید برای حفاظت از خانواده خود انجام دهیم. امیدواریم شما هم امسال سفر و گردهمایی‌های خانوادگی  را محدود کنید.»

دکتر بایدن در ادامه از مردم خواست که در این دوران دشوار امیدشان را از دست ندهند. وی گفت: «حتی اگر جشنمان کم‌نور شده باشد، می‌دانیم که برای همیشه نخواهد بود و به‌زودی روزهای روشن فرا خواهند رسید. در این روز مقدس، به خاطر می‌آوریم که محبت و شادی را می‌توان تا دوردست‌ها شریک شد. دور از یکدیگر جشن می‌گیریم اما تنها نیستیم و چشم امید ما به سال آینده است که خواهیم توانست بار دیگر دور هم جمع شویم و اشخاص و سنت‌هایی را که دوست داریم قدر بدانیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی