تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار بریتانیایی واکسن کرونا زده‌اند

واکسیناسیون در طول تعطیلات سال نو میلادی ادامه خواهد داشت

 آمار اداره بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی نشان داد که بین ۸ تا ۲۰ دسامبر، ۶۱۶ هزار و ۹۹۳ نفر واکسینه شده‌اند-JONNY WEEKS / POOL / AFP

براساس آمار اداره بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی در بریتانیا، تا پایان هفته گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

این آمار پس از آن منتشر شد که بوریس جانسون شمار افراد واکسینه شده را ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد. احتمال می‌رود که آقای جانسون هنگامی که این خبر را دیروز و در جریان کنفرانس مطبوعاتی‌اش درباره توافق‌نامه تجاری با اتحادیه اروپا اعلام کرد، آمار به‌روزتری در اختیار داشت. 

 آمار اداره بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی نشان داد که بین ۸ تا ۲۰ دسامبر، ۶۱۶ هزار و ۹۹۳ نفر واکسینه شده‌اند. 

از این تعداد ۵۲۱ هزار و ۵۹۴  نفر در انگلستان (بخشی از بریتانیا)، ۵۶ هزار و ۶۷۶ نفر در اسکاتلند، ۲۲ هزار و ۵۹۵ نفر در ولز و ۱۶ هزار و ۶۸ نفر در ایرلند شمالی سکونت دارند. 

از این به بعد قرار است شمار کسانی که هر هفته واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، هفتگی منتشر شود. 

در حال حاضر، واکسن مشترک تولید شده از طرف دو شرکت داروسازی فایزر و بیونتک، تنها واکسن مورد تأیید برای استفاده در بریتانیا است. فعلاً این واکسن را کسانی دریافت می‌کنند که در اولویت نخست هستند. این گروه شامل افراد ساکن خانه‌های سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی است. برنامه واکسیناسیون در بیش از ۵۰۰ مرکز در سراسر بریتانیا در حال اجرا است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مت هنکاک، وزیر بهداشت، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «طی بیش از سه هفته، سازمان ملی بهداشت در هر چهار بخش بریتانیا صدها مرکز واکسیناسیون ایجاد کرده است تا اطمینان حاصل کند که افراد در اولویت واکسیناسیون می‌توانند در اسرع وقت واکسن را دریافت کنند. 

این فقط آغاز کار است. ما به طور مداوم برنامه واکسیناسیون را گسترش می‌دهیم تا همه بتوانند به زودی به زندگی عادی برگردند.» 

واکسیناسیون در طول تعطیلات کریسمس ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود با در دسترس بودن دوزهای بیشتر، میزان واکسیناسیون افزایش یابد. 

در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۲۴ دسامبر، آقای هنکاک فاش کرد که واکسن مشترک تولید شده از طرف دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی آسترازنکا مدارک لازم را برای تایید بالقوه ارسال کرده است. از این رو، امید می‌رود با تأیید این واکسن، به زودی واکسن‌های بیشتری در دسترس مردم قرار بگیرد. 

برخلاف واکسن فایزر/بیونتک، واکسن آکسفورد/آسترازنکا را می‌توان در یخچال‌های معمولی نگهداری کرد. هر دو واکسن به دو دوز نیاز دارند. فاصله بین دو دوز برای واکسن فایزر/بیونتک ۲۸ روز و برای واکسن  آکسفورد/آسترازنکا ۲۱ روز است. 

در تنظیم این گزارش از گزارش‌های پرس اسوسیشن استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان