هکرهای مرتبط با ایران به شرکت امنیت سایبری اسرائیلی نفوذ کردند

رسانه‎‌های اسرائیلی نوشتند که گروه هکری مرتبط با ایران موجب درز اطلاعات شرکت‌های مهم اسرائیلی شدند

گروه هکریPay2Key  مرتبط با ایران، روز پنجشنبه اعلام کرد که سیستم‌های شرکت امنیت سایبری پورتنوکس (Portnox) اسرائیل را هک کرده است - NICOLAS ASFOURI / AFP

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که گروه هکریPay2Key  مرتبط با ایران، روز پنجشنبه چهارم دی‌ماه اعلام کرده که سیستم‌های رایانه‌ای شرکت امنیت سایبری پورتنوکس (Portnox) اسرائیل را هک کرده است.

با توجه به این که این اقدام چند روز پس از هک کردن صنایع هوافضای اسرائیل رخ داده، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت که این اقدام، آخرین حمله از سری حملات سایبری است که در ماه‌های اخیر علیه شرکت‌ها و موسسات اسرائیلی صورت گرفته است.

به گزارش سایت خبری Ynet، این گروه هکری اسناد مربوط به شرکت‌هایی که از خدمات پورتنوکس استفاده می‌کنند، از جمله شرکت‌هایBezeq ، Elbit ، El Al، شرکت ارائه‌دهنده خدمات سلامت Clalit و غیره را منتشر کرده است. این شرکت‌ها از مهم‌ترین شرکت‌های اسرائیل هستند.

بر اساس این گزارش،Pay2Key  گفته که از حدود یک ترابایت داده‌ای که ضبط کرده، تنها سه گیگابایت را منتشر کرده است.

اسنادی که روز پنجشنبه منتشر شده شامل یک گزارش ۱۵ صفحه‌ای از سال ۲۰۱۸ است که در آن نقاط ضعف Elbit ، شرکت بزرگ دفاعی اسرائیل، شرح داده می‌شود. این گزارش خاطر نشان كرد كه اطلاعات موجود در گزارش به احتمال زیاد از نظر زمانی دیگر ارزشی ندارد.

شرکت خصوصی پورتنوکس که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده، درباره این حمله توضیح داده است: «چند ساعت قبل گزارش احتمال دسترسی گروهی به نام Pay2Key  به سرورهای داخلی ما منتشر شد. اکنون در حال انجام تحقیقات فشرده‌ای هستیم تا وسعت این اقدام را دریابیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه گذشته هم Pay2Key ادعا کرد که به سیستم‌های رایانه‌ای صنایع هوافضای اسرائیل دسترسی پیدا کرده است. این گروه هکری همچنین پسورد یک شرکت پیمانکاری در حوزه نظامی را فاش کرد.

با توجه به این که در ماه اخیر چند حمله سایبری پیاپی به اهدافی در اسرائیل صورت می‌گیرد، رسانه‌های وابسته با سپاه پاسدارن ایران از جمله خبرگزاری تسنیم آن را «شکست اسرائیل در برابر تهاجم سایبری» توصیف کرده‌اند.