ترامپ خواستار افزایش کمک نقدی به مردم شد

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، با پرداخت ۶۰۰ دلار به هر فرد و هر کودک به توافق رسیده بودند

دونالد ترامپ از کنگره خواست «موارد بی‌فایده و غیرضروری لایحه را فورا حذف کنند»-TASOS KATOPODIS / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ پیش از امضای لایحه حمایت اقتصادی، از کنگره خواستار افزایش کمک‌ برای هر آمریکایی و حذف کمک‌های خارجی شد.

رئیس جمهور در ویدیوی منتشر شده از سوی کاخ سفید، از بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری برای همه‌‌گیری کووید-۱۹ که جهت امضا به دفتر او ارسال شد، به شدت انتقاد کرد. 

ترامپ در ویدیویی دیگر در توییتر گفت: «لایحه اصلاح شده‌ای که قرار است برای من ارسال شود، به مراتب با لایحه پیشین فرق دارد.» 

«این واقعاً شرم‌آور است.»

او در پایان این ویدیو صریحا گفت که ممکن است دولت بعدی، «دولت من» باشد. این در حالی است که شکست او از جو بایدن، به‌‌وسیله رأی‌دهندگان کالج انتخاباتی تأیید شده است.

رئیس جمهور از پذیرش نتیجه انتخابات و پیروزی آقای بایدن، پرهیز می‌کند و در مورد تقلب در شمارش آراء در ایالت‌هایی که به او رای ندادند، ادعا‌های دروغینی مطرح می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شکایت او در چند دادگاه در ایالات متحده با شکست مواجه شده است. درخواست‌های او برای لغو نتیجه انتخابات، از سوی دیوان عالی کشور رد شده‌ است.

آقای ترامپ از کنگره خواست «موارد بی‌فایده و غیرضروری لایحه را فورا حذف کنند.»

او گفت «یک طرح مناسب برای من ارسال کنید، وگرنه دولت بعدی مجبور می‌شود خود بسته حمایتی کووید را ارائه دهد و ممکن است آن دولت، دولت من باشد و ما این کار را انجام می‌دهیم.»

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، سرانجام با پرداخت ۶۰۰ دلار به هر فرد و هر کودک به توافق رسیده بودند، اما آقای ترامپ خواستار مبلغ بیشتری شد.

آقای ترامپ گفت «من از كنگره می‌خواهم كه این لایحه را اصلاح كند و مبلغ مضحک ۶۰۰ دلار را به ۲۰۰۰ دلار برای هر فرد یا ۴۰۰۰ دلار برای هر زوج افزایش دهد.»

این لایحه با رای اکثریت، ۳۹۵ رای در مقابل ۵۳ رای در کنگره و ۹۲ رای در مقابل ۶ رای در مجلس سنا، به تصویب رسید.

© The Independent